۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۲۵۵
امام جمعه اهل تسنن بیرجند:

استکبار جهانی نمی‌خواهد وحدت میان مسلمانان ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل تسنن بیرجند گفت: مسلمانان باهم متحد نیستند و قدرت بازدارندگی ندارند به همین دلیل استکبار و اسراییل چشم طمع به سرزمین های اسلامی دوخته اند و توانسته اند با تاکید بر اختلافات به اهداف شوم خود رسیده و منابع خدا دادی کشورهای اسلامی را چپاول کنند.
نشست علماي شيعه و اهل تسنن خراسان جنوبي در هفته وحدت

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل تسنن بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که فلسفه نماز تزکیه نفس است و نمازی که مسلمان را از بد‌ی‌ها، دروغ گفتن و غیبت کردن باز ندارد ارزشی ندارد، گفت: هدف تمام عبادات تزکیه نفس است و خداوند روزه و نماز و حج را عاملی برای تزکیه نفس قرار داده است.

 

وی با بیان این که اگر پیامبر(ص) راسرلوحه زندگی قراردهیم هیچ گاه دشمنان اسلام کمر به تصرف سرزمین های اسلامی نمی بندند، ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد وحدت بین مسلمانان تعاون و محبت به یکدیگر است و مسلمانان تا جایی که می توانند باید اختلاف را از خود دور کرده و به دشمن مشترکی که دارند معطوف شوند زیرا در این صورت است که توسعه امت اسلامی و امت نمونه ای که در قرآن کریم آمده است محقق خواهد شد.

 

مولوی فاروقی با اشاره به سخنان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) درباره وحدت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) بر وحدت میان مسلمانان تاکید زیادی کرده و هرکسی که میان مسلمانان تفرقه بیندازد را مشرک خوانده‌اند.

 

امام جمعه اهل تسنن بیرجند با انتقاد از این که استکبار جهانی نمی‌خواهد آرامش در بین مسلمانان ایجاد شود، تاکید کرد: ما مسلمانان باید به نقشه‌های دشمن پی ببریم و با وحدت نقشه‌های آنان را نقش برآب کنیم.

 

وی ادامه داد: مسلمانان باهم متحد نیستند و قدرت بازدارندگی ندارند به همین دلیل استکبار و اسراییل چشم طمع به سرزمین های اسلامی دوخته اند و توانسته اند با تاکید بر اختلافات به اهداف شوم خود رسیده و منابع خدا دادی کشورهای اسلامی را چپاول کنند.

 

مولوی فاروقی با اشاره به پیمان اخوت میان مهاجر و انصارادامه داد: پیامبر(ص) با این پیمان اولین گام  را در ایجاد وحدت میان مسلمانان برداشتند.

 

وی، عدالت را از راهکارهای عملی وحدت دانست و افزود: کمترین درجه محبت میان دو برادر مسلمان این است که کینه و عداوت نسبت به هم نداشته باشند و بالاترین درجه محبت ایثاراست.

 

امام جمعه اهل تسنن بیرجند بابیان این که پشت سرگروهک های ترورعیستی داعش، استکبار قرار دارد، گفت: گروه‌های تروریستی داعش که به بی ‌رحمانه‌ ترین شکل مسلمانان را می‌کشند و به هیچ احدی رحم نمی‌کند که این امر نشان می دهد داعش فتنه استکبار و یهود بر علیه مسلمانان است.

 

وی تاکید کرد: ما مسلمانان باید از کارهای بیهوده پرهیز و به سیره پیامبر(ص) اقتدا کرده و این سیره را سرچشمه زندگی خود قرار دهیم زیرا دشمن با وحدت ما مسلمانان نمی‌تواند سرزمین‌های اسلامی را تصرف کند.

 

 مولوی فاروقی با اشاره به این که امروز در جهان اسلام بیش از یک میلیارد و 500میلیون مسلمان زندگی می‌کنند، یادآور شد: یکی از راهکارهای قطع کردن دست چپاول گران از سرزمین‌های اسلامی ایجاد وحدت است و اگر مسمانان جهان اسلام با هم اتحاد می‌داشتند امکان نداشت امروز شاهد این گونه جنایات در کشورهای  اسلامی باشیم./968/ت302/ب5

ارسال نظرات