۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۲۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

جهان اسلام از توطئه استکبار برای ایجاد تفرقه رنج می برد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تفرقه و جنگ بین مذاهب در جهان اسلام را سمی مهلک برای فروپاشی وحدت اسلامی دانست و گفت: جهان اسلام از توطئه استکبار برای راه اندازی تفرقه به شدت رنج می برد.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت هفته وحدت در اردبیل، گفت: جهان اسلام به شدت از توطئه جبهه استکبار برای راه اندازی تفرقه رنج می‌برد.

 

وی افزود: تفرقه و جنگ بین مذاهب در جهان اسلام می‌تواند سم مهلکی برای فروپاشی وحدت اسلامی باشد که باید با مراقبت بیشتر در این حوزه سعی کرد اهداف و آرمان‌هایی که بر پایه وحدت بنا شده را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام ستوده، با تبریک فرا‌رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: امام راحل فاصله بین ولادت پیامبر(ص) به روایت اهل تسنن و 17 ربیع‌الاول ولادت نبی خدا را به روایت اهل تشیع را هفته وحدت نامیده تا در این هفته مسلمانان سعی کنند بر نقطه اشتراک خود تاکید و از افتراق پرهیز کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اظهار داشت: آمریکا و دشمنان حقیقی اسلام بعد از هجمه‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که تنها راه اضمحلال و از بین بردن حاکمیت اسلام ایجاد تفرقه و خیانت در عالم اسلام و دامن زدن به برخی حساسیت‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی است اما غافل از اینکه امت اسلامی هیچ وقت نقطه اشتراک و اتحاد خود را از دست نمی‌دهد.

 

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: بعد از حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق و تحمل خسارتی سنگین آن‌ها به این نتیجه رسیدند که بدون حضور فیزیکی در منطقه می‌توانند با تحریک گروه‌های مختلف همچون تکفیری‌ها و داعشی‌ها علیه امت اسلامی یک جنگ تمام عیاری را به راه بیندازند که وجود فرقه‌‌هایی همچون وهابیت بر این موضوع دامن زده‌ است.

 

این مسؤول ادامه داد: بعد از سال‌ها فلسفه و ماهیت این توطئه‌چینی ها برای مسلمانان برخی کشورهای اسلامی آشکار شده و همه تلاش‌شان بر این است تا به هر شکل ممکن از چنبره چنین تفرقه و دوگانگی بیرون شده و زمینه اتحاد و انسجام بیشتر برای امت اسلامی فراهم آید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: در این راستا آنچه مهم به نظر می‌رسد تاکید بر اتحاد و همدلی بیشتر با محوریت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که باید سعی کرد تا زمینه‌سازی‌ها برای تقویت این مواضع به انجام برسد.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت در اردبیل، افزود: در طول این هفته و در روز جمعه همزمان با ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) برنامه‌های متعدد معنوی و مذهبی در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد تا در قالب جشن 17 ربیع‌الاول بیش از گذشته با سیره و سلوک نبی مکرم اسلام آشنا شویم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات