۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۲۷۷
12 و 13 اسفند ماه؛

بزرگداشت یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ بزرگداشت یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان 12 و 13 اسفند ماه برگزار می شود.
نشست بزرگداشت يادواره عشاير خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ستاد بزرگداشت جهاد عشایر خوزستان شب گذشته با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان و ائمه جمعه، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج و مسؤولان امنیتی، فرهنگی و سیاسی خوزستان برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش نخست این نشست با تأکید بر اهمیت جهاد عشایر خوزستان، این جهاد را سندی زنده و افتخاری بزرگ برای مردم خوزستان دانست و گفت: با گذشت زمان این حرکت بزرگ عشایر خوزستان نباید فراموش شود و باید سال به سال باشکوه تر برگزار شود.

در بخش دیگری از این نشست سردار شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، با بیان این که جهاد عشایر خوزستان مسأله ای ملی و فرا ملی است، ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان باشکوه و با کیفیت لازم برگزار شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد، امام جمعه ملاثانی در سخنانی، با اشاره به جنبش مردم آزادی خواه در کشورهای مسلمان و عربی، بیان داشت: ابعاد بیداری اسلامی باید در این همایش بازگو شود و باید این همایش به شکلی برگزار شود که بیداری اسلامی نیز در آن جا داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر این که نقش مرجعیت و ابعاد گوناگون این جهاد بزرگ باید نشان داده شود، تصریح کرد: در کنار نقش مرجعیت باید دشمنی طولانی مدت استعمار پیر، انگلستان با ملت ایران نیز تشریح و بازگو شود.

رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با بیان این در بحث رسانه و تبلیغات می توان از ظرفیت شبکه جهانی الاهواز، سیمای خوزستان و آبادان استفاده کرد، گفت: افزون بر شبکه های استانی می توان از ظرفیت شبکه های بین المللی نظیر العالم، الکوثر و دیگر شبکه های برون مرزی نیز استفاده کرد.

براساس این گزارش آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به عنوان مسؤول ستاد بزرگداشت جهاد عشایر و سردار شاهوار پور دبیر این ستاد انتخاب شدند؛ همچنین آیت الله حیدری به عنوان نماینده امام جمعه اهواز در این ستاد برگزیده شد.

کمیته های تحریریه و علمی، ترابری، اسکان، رسانه و فرهنگی، امنیت، روابط عمومی، ارتباطات و بین الملل برای برگزاری با کیفیت یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان تشکیل شدند.

همچنین اعضای ستاد با برگزاری این همایش در تاریخ 12 و 13 اسفند ماه جاری موافقت کردند.

گفتنی است، در بخش پایانی این نشست اعضای ستاد تصمیم گرفتند که در کنار برگزاری یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان نمایشگاهی از توانمندی های اقتصادی استان خوزستان نیز تشکیل شود./9461/پ202/ب2

ارسال نظرات