۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۳۰۳
امام جمعه سنندج:

وحدت مهم ترین نیاز جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت پایه‌های وحدت در بین مذاهب مختلف اسلامی مهم ترین راهکارهایی است که باید مورد توجه جدی همه مسلمانان باشد.
ماموستا خدايي امام جمعه سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج، امروز در مراسم جشن بزرگ هفته وحدت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، بیان کرد: به برکت نظام مقدس اسلامی ایران شاهد تقویت روزافزون همدلی و برادری در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کشور و زندگی مسالمت‌آمیز آنان هستیم.


وی ادامه داد: در برهه زمانی اخیر شاهد گسترده‌‌شدن توطئه‌های دشمنان علیه آموزه‌ها و مبانی اسلامی هستیم و این امر هوشیاری و بصیرت روزافزون مسلمانان را می‌طلبد، تقویت پایه‌های وحدت در بین مذاهب مختلف اسلامی مهمترین راهکارهایی است که باید مورد توجه جدی همه مسلمانان باشد.


ماموستاخدایی تأکید کرد: دشمنان دین اسلام همیشه در پی تفرقه افکنی و اختلاف میان مسلمانان هستند و این امر موجب می شود مسلمانان با هوشیاری و اعتقاد عملی وحدت خود را حفظ کنند، وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام برای پیشبرد امور و تعالی و عزت روزافزون است.

 نام‌گذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) بهترین  الگوی وحدت‌آفرین به همه مسلمانان جهان بود، هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا قلوب مسلمین به همدیگر نزدیک شده و کدورت‌ها و توطئه‌افکنی‌های دشمنان جای خود را به دوستی و همدلی و اتحاد بدهد.


ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: استان کردستان نمونه عینی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است، می توان الگوی اتحاد و انسجام بین مسلمانان در این خطه از میهن اسلامی به دیگر نقاط کشور و حتی دیگر نقاط جهان ارائه داد.


وی در پایان سخنان خود نیز به آیین‌ها و سنت های مردم کردستان در ایام ماه مولود پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این آیین‌ها ناشی از عشق و ارادت ویژه مردمان این دیار به ساحت مقدس فخر کائنات بوده و امید است روز به روز بر توسعه و کیفیت آن‌ها افزوده شود./967/پ202/ب

ارسال نظرات