۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۳۲۲
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

آیت‌الله انصاری شیرازی از نظر سجایای اخلاقی یک شخصیت ممتاز بود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که آیت‌الله انصاری شیرازی بسیار با اخلاق خوب، پدرانه و رئوفانه با طلاب برخورد می‌کرد، گفت: انسان هیچگاه احساس نمی‌کرد که برای خودش تعینی قائل باشد، بین خودش که استاد بود و طلاب هیچ تمایزی را فرد احساس نمی‌کرد.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان ویژگی‌ها عرفانی، اخلاقی و انقلابی مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله انصاری از علمای برجسته و به نام حوزه علمیه در فلسفه، منطق و عرفان بود.

 

وی ادامه داد: ایشان تبحر بسیار خوبی در مباحث فلسفی و عرفانی داشت و بنده موفق شدم بخشی از اسفار را از محضر ایشان استفاده کنم، ایشان شاگردان زیادی را در مباحث عرفانی و فلسفی تربیت کردند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله انصاری خوب مطالب را فهمیده بود و بر این کتاب‌ها تسلط داشت؛ این در حالی بود که در حوزه علمیه قم کم هستند افرادی که بر این کتاب‌های فلسفی عمیق همانند اسفار ملاصدار و کتاب‌های عرفانی مسلط باشند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی درباره شخصیت اخلاقی و عرفانی مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی عنوان کرد: ایشان از نظر سجایای اخلاقی یک شخصیت ممتاز بود، انسان هیچگاه احساس نمی‌کرد که برای خودش تعینی قائل باشد، بین خودش که استاد بود و طلاب هیچ تمایزی را فرد احساس نمی‌کرد.

 

وی تصریح کرد: آیت‌الله انصاری شیرازی بسیار با اخلاق خوب، پدرانه و رئوفانه با طلاب برخورد می‌کرد، احترام طلاب و بزرگان را هم عملا داشت و هم به طلاب و فضلا یاد می‌داد و این چیزی است که برای همه مشهود بود.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: آیت‌الله انصاری شیرازی بسیار شخصیت متین، وزین و فهیم بود.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه این گفت‌وگو به بیان سوابق سیاسی و انقلابی مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان از نظر سوابق سیاسی جز کسانی بود که از سوی رژیم پهلوی زمانی که تعدادی از مدرسین بزرگ حوزه تبعید شدند، تبعید شد.

 

وی تأکید کرد: آیت‌الله انصاری شیرازی نسبت به امام راحل بسیار علاقه مند بود، بنده این خاطره را در ذهنم دارم که روزی برای رسیدن خدمت امام خمینی(ره) به تهران رفته بودیم، آیت‌الله انصاری نیز تشریف آورده بودند و ‌از دور در حیاط وقتی به چهره امام(ره) نگاه می‌کرد، اشک می‌ریخت و این نشانگر شدت علاقه و اعتقاد ایشان به امام بود.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: آیت‌الله انصاری شیرازی در درس خود از امام نکات زیادی را مطرح می‌کرد؛ بنده ارتحال ایشان را به حوزه‌های علمیه، بزرگان و شاگردانش تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدای متعال ایشان را با اولیای خود محشور کند./993/ت302/ج

ارسال نظرات