۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۳۲۵
استاندار اردبیل:

امروز به شدت نیازمند رجوع به پیام قرآن و اهل بیت هستیم

خبرگزاری رسا ـ استاندار اردبیل رجوع به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نیاز اساسی امروزی بشر دانست و گفت: با رجوع به قرآن و اهل بیت (ع) می توانیم زمینه اصلاح جامعه و نهادینه کردن برخی از الگوها و اسوه‌های شایسته را داشته باشیم.
مجيد خدابخش، استاندار اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‏، مجید خدابخش‏، استاندار اردبیل، ظهر امروز در جمع هسته های گزینشی ادارات استان اردبیل، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) همچنین 15 دی روز تاسیس هسته گزینش به فرمان امام راحل افزود: جایگاه گزینش نوعی قضاوت است که باید صلاحیت افراد را در بدو ورود و دوران خدمتش مورد بررسی و تایید قرار دهند که شایسته است این کار در اوج اخلاق‌مداری و سعه صدر به انجام برسد.

 

وی افزود: در هفته وحدت بهترین فرصت فراهم است تا گوشه‌ای از زندگی و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) را مطالعه کرده و مرور کنیم تا در ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی خود این رفتارها و سلوک را نصب‌العین خود قرار دهیم.

 

خدابخش تصریح کرد: ما امروز به شدت نیازمند رجوع به پیام قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم تا بتوانیم زمینه اصلاح جامعه و نهادینه کردن برخی از الگوها و اسوه‌های شایسته را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و معضلات متعددی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، گفت: ما اگر بتوانیم دستورات قرآن و پیامبر(ص) و اهل بیت را چراغ راه و مسیر هدایتمان قرار دهیم و به واجبات و اخلاق نیکو و شایسته عمل کنیم و در عین حال خیرخواه دیگران باشیم قطعا بسیاری از این آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

رییس شورای اداری استان به گزینشگران توصیه کرد که تنها برای رضای الهی و با رفتار حسنه و معنوی و کمال خیرخواهی در قضاوت خود عمل کنند تا کار برای تشفی خاطر نباشد.

 

استاندار اردبیل گفت: در بیش از 300 آیه از قرآن کریم خداوند متعال شاهکارهایی از اخلاق و سیره حسنه پیامبر اکرم (ص) که مملو از مهر و محبت، خیرخواهی و شرح صدر است مطرح کرده و از مومنان خواسته تا این رفتارها را مورد تبعیت خود قرار دهند.

 

خدابخش ادامه داد: رحم نکردن به دیگران، بی‌ادبی و بی‌اخلاقی، رفتار خشن و بی‌توجهی به همنوع همگی از شاخصه‌ها و رفتارهای جهنمی است در حالی که پیامبر مکرم اسلام به عنوان رحمه‌العالمین نه تنها مردم را عفو می‌کرد بلکه از طرف خداوند برای آنها طلب استغفار کرده و حتی سعی می‌کرد با آنها مشورت کند.

 

رییس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: ما باید گناه و سیئات را با حسنه دفع کنیم و هرگز اسیر رفتارهای شیطانی نباشیم چراکه اسوه ما پیامبری است که دل و قلب او مامن وحی الهی بود و همواره از همدلی‌ها و محبت‌ها سخن به میان می‌آورد.

 

خدابخش نمود رفتار جهنمی را درگیری و نزاع و به هم ریختگی آرامش فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در بهشت هیچ علایمی از جنگ و جدل نیست بلکه صلح و صفا حاکم است و همه سعی می‌کنند تکریم یکدیگر را داشته باشند.

 

این مسؤول بیان کرد: بدون تکیه بر قرآن و عترت رسول گرامی اسلام (ص) ما نمی‌توانیم آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی همچون خشونت، طلاق، فریب‌کاری، حیله‌گری و برخی از تنش‌ها را از بین ببریم بلکه ضرورت دارد در تبعیت از رفتار نبی مکرم اسلام (ص) همه در مسیر خوش خلقی و نزول رحمت و برکت الهی حرکت کنیم.

 

استاندار اردبیل بالا بردن ظرفیت صبر و تحمل را در جامعه به رغم برخی نارسایی‌ها و مشکلات یادآور شد و ادامه داد: اگر امروز سرنوشت عده‌ای به دست شما گزینشگران است باید در قضاوت خود با اخلاق و رفتار مناسب با سعه صدر عمل کنیم تا جامعه از نزاع‌ها و درگیری‌ها و برخی تنش‌ها خلاصی پیدا کند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات