۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۳۹۱
امام جمعه حلبچه عراق:

وحدت امروز مسلمانان جهان ادای دین امت اسلام به پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر حلبچه عراق با بیان این که وحدت و یکپارچگی امروز مسلمانان جهان در واقع ادای دین امت اسلام به پیامبر بزرگی است که بر گردن همه عالم حق بزرگی دارد، گفت: برگزاری مراسم هفته وحدت سبب نزدیک‌شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و بالارفتن اتحاد و همبستگی بین آنان می‌شود.
امام جمعه حلبچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا ملاطاهر باموکی، امام جمعه شهر حلبچه عراق، عصر امروز در مراسم جشن میلاد پیامبراکرم(ص) که با حضور آیت‌الله علما، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت که در شهرستان پاوه برگزار شد، بیان کرد: برگزاری و حضور در چنین مجالسی بدون تردید گناهان را خواهد زدود و مقام بندگان خدا را برای نزدیک شدن و همنشینی با پیامبر اسلام (ص) بلند مرتبه تر خواهد کرد.


وی در ادامه بیان کرد: وحدت و یکپارچگی امروز مسلمانان جهان در واقع ادای دین امت اسلام به پیامبر بزرگی است که بر گردن همه عالم حق بزرگی دارد، برگزاری مراسم هفته وحدت موجب نزدیک‌شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و بالارفتن اتحاد و همبستگی بین آنان می‌شود.


ماموستا باموکی با اشاره به بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم صدام در دوران دفاع مقدس، گفت: کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم حلبچه در روزهای سخت بمباران مسأله ای نیست که به سادگی فراموش شود و در تاریخ ثبت شده است.


امام جمعه حلبچه خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند که عقاید خود را در پوشش احکام اسلام در جهان گسترش دهند و وحدت بین مسلمانان را خدشه‌دار کنند، مسلمانان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و با پرهیز از تفرقه‌افکنی دشمنان را در رسیدن به اهدافشان مأیوس کنند.


ماموستا باموکی گفت: امروز دشمنان دین قصد دارند تا با نام اسلام اقدامات و رفتارهایی را به عالم معرفی کنند که به وسیله آن نام اسلام را در افکار عمومی جهان آنگونه که می خواهند معرفی کنند.


وی در پایان با تقدیر مسؤولان و مردم شهرستان پاوه در برگزاری مراسم های هفته وحدت به همه مسلمانان توصیه کرد که از تفرقه بپرهیزند.


شایان ذکر است با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 و آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین از جمله شهر استراتژیک حلبچه و استقبال مردم شهرها و روستاها از طلیعه سپاهیان نور و آزادی، رژیم بعثی عراق در یک اقدام غیرانسانی، به قصد انتقام‏گیری از این شکست فاحش و دشمنی با مردم، شهر حلبچه و اطراف آن را هدف بمب‏های شیمیایی قرارداد. آن رژیم با ارتکاب به این عمل ضد بشری، هیروشیمای دیگری آفرید و برگ سیاه دیگری بر پرونده سراسر ننگ خود افزود، در این فاجعه بزرگ، حدود پنج هزار کرد عراقی به شهادت رسیده و هفت هزار تن دیگر مصدوم شدند./967/پ202/ب6

ارسال نظرات