۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۴۴۰
نماینده خبرگان رهبری:

آیت‌الله انصاری در علم و اخلاق کم‌نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله انصاری شیرازی، فقدان این عالم ربانی را برای حضور بسیار سنگین دانست و وی را از نظر علمی و اخلاقی کم‌نظیر خواند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در درس خود و در جمع طلاب حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی، فقدان این عالم فقید را برای حوزه علمیه بسیار سنگین خواند.

 

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله انصاری شیرازی در مباحث علمی و اخلاقی کم‌نظیر بود،‌اظهار داشت: وجود افرادی همچون ایشان برای حوزه علمیه بسیار ارزشمند بود و باید طلاب و حوزویان قدر و ارزش این گونه افراد را بیشتر بدانند، اما فقدان آن برای ما بسیار سنگین است.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری به برخی از نکات اخلاقی و علمی آیت‌الله انصاری شیرازی اشاره کرد و افزود: استاد عزیزمان برای ما الگو درستی بود و ما توانستیم بسیار از کارهای علمی و اخلاقی را از ایشان سرمشق بگیریم، به نظر می‌رسد ایشان در برخی مباحث اخلاقی بی‌نظیر بود، که امیدواریم حوزویان از وجود سایر علمای همچون ایشان بهره بیشتری را بگیرند.

 

وی دوری از شهرت را از نکات بارز این عالم ربانی برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه ایشان در بسیاری از مباحث تبحر داشتند، اما هرگز به سمت شهرت نرفتند و گاهی برخی رسانه‌ها به دنبال مطرح کردن ایشان بود، اما ایشان از این مباحث دوری کرد و هیچگاه خود را مطرح نکرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله انصاری شیرازی، قبل و پس از انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف مبارزه حضور داشتند و علیه ظلم و استبداد شاهنشاهی به خوبی ایستادگی کردند و پس از انقلاب با رهبر انقلاب همراهی بسیار خوبی داشتند.

 

وی تاکید کرد: پس از انقلاب خیلی از جریان‌های به سراغش رفتند تا او را وارد جریان‌های مختلف کنند، اما ایشان هرگز نپذیرفت و به غیر از تربیت شاگردان حوزوی به هیچ امر دیگر مبادرت نورزید و توانست، خوب بدرخشد و امروز شاگردان برجسته‌ای را در داخل و خارج تربیت کرده است که هر یک از آن‌ها از موثرین جامعه اسلامی هستند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجود اینکه این عالم ربانی در میان شاگردانش فرد شناخته شده‌ای بود، اما در جامعه ناشناخته ماند، چون هرگز نمی‌خواست شهرت پیدا کند و سال‌های باید بگذرد تا افرادی همچون ایشان برای مردم شناخته شوند./917/پ202/ج 
 

ارسال نظرات