۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۹۴۴۹
حجت الاسلام ماندگاری:

شهدا ترجمه آیات الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره موسسه سیره و روایت شهدا با اشاره به این که شهدا برای ما اتمام حجت هستند، گفت: شهدا ترجمه آیات الهی هستند.
حجت الاسلام ماندگاري در جمع کاروان دو هزار نفري در مسير عرشيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری عضو هیأت مدیره موسسه سیره و روایت شهدا شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت و یادواره شهدای دانشجو که از سوی هیأت میثاق باشهدا دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد این دانشگاه برگزار شد با تبیین مساله وحدت به نقش بسزای آن در سرکوب فتنه های دشمنان در راستای عمل به فرامین رهبری پرداخت و گفت: هرجا برائت با وحدت تزاحم پیدا کرد اصل تقیه حاکم است امروز تمام هدف دشمن این است که اتحاد اسلامی به هم بریزد.

 

وی در این راستا به تبیین فتنه پرداخت و خاطرنشان کرد: فتنه گر کسی است که به باطل لباس حق می پوشد از این رو امروز دشمن در نقاب مرجعیت تقلید انگلیسی به دنبال فریب و انحراف مسلمانان است.

 

عضو هیات مدیره موسسه سیره و روایت شهدا با محوریت قرار دادن آیه «یا ایها النبی انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا» به تبیین آن پرداخت و توضیح داد: امروز رسم است که مردم فراز و نشیب زندگی شان را با خبرگزاری ها تنظیم می کنند اما ما بایستی زندگی مان را با خبرگزاری پیامبر تنظیم کنیم.

 

وی افزود: خبرگزاری ها بر اساس براوردهای اقتصادی خبر می دهند اما پیامبر بر اساس علمی که خداوند به او عنایت کرده است، هم مبشر است از آن چه که ما را به بهشت می رساند و هم منذر است از آن چه که ما را به جهنم می رساند.

 

حجت الاسلام ماندگاری دراین راستا به تبیین ویژگی های شهدا پرداخت و گفت: ویژگی اول شهدا تنظیم زندگی با بشارت و انذار پیامبر است و شهدا مصداق کسانی اند که حیاتشان را با خبرگزاری پیامبر تنظیم کردند.

 

وی در این زمینه تاکید کرد: بشارت های پیامبر را نبایست با عینک دنیایی نگاه کرد. شهدا از جمله کسانی بودند که قبل از این که سخنان پیامبر را امتحان کنند گفتند صدق رسول الله(ص)، یعنی شهدا باور کردند که پیامبر راست می گوید از این رو ما باید پیامبر را به عنوان امیر قافله و خبرگزاری خدا باور کنیم.

 

عضو هیأت مدیره موسسه سیره و روایت شهدا به سه دستور خدا در بحث باور پذیری اشاره کرد و اظهار داشت: تحرک و سبقت جویی و سرعت گرفتن که به ترتیب آیات لیس للانسان الا ماسعی، سابقوا الی مغفره و فاستبقوا الخیرات مصادیق این ویژگی ها می شود که کسب این ویژگی ها و عمل به آن ها همان باور پذیری پیامبر است.

 

وی در ادامه سخنان خود دو کارویژه اساسی برای اهل بیت نام برد و تصریح کرد: اهل بیت دو کار ویژه اساسی دارند؛ یکی طناب چاه و دیگری آدرس راه با پذیرش آدرس راه است که در چاه گرفتار نمی شوید.

 

حجت الاسلام ماندگاری، ویژگی دوم شهدا را با اشاره به آیه "وداعیا الی الله" تسلیم در برابر پرودگار عنوان کرد و گفت: پیامبر ما را برخلاف مدعیان دروغین به سوی خود نمی خواند، بلکه به سوی خدا می خواند.

 

وی با اشاره به این ویژگی به یکی از مصادیق معرفتی تسلیم پرداخت و اظهار داشت: نماز مانند قرصی است پیامبر به عنوان یک دکتر متخصص سعادت و هدایت بشر از سوی خدا برای مردم تجویز کرده است.

 

عضو هیأت مدیره موسسه سیره و روایت شهدا با اشاره به آیه 69 سوره نساء گفت: پنج گروه در بهشت همسایه اند.همه من و شما بعد از پاک شدن به بهشت می رویم اما اگر دیر بریم امام حسین و اهل بیت(ع) را نمی توانیم ببینیم ولی شهدا رفتند آن بهشتی که اهل بیت را می بینند.

 

وی ایمان و عمل صالح را براساس سوره مبارکه تین دو بال سعادت بشر عنوان کرد و گفت: ایمان یعنی آن هایی به عالمی غیر از این عالم باور داشتند و با عمل خود ویترین این ایمان را به منصه ظهور رساندند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم سردار احمدیان از رزمنده های دفاع مقدس به روایت گری و مداحان اهل بیت مهدی سلحشور و میثم مطیعی به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداختند./819/پ202/ب4

ارسال نظرات