۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۴۵۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

انس با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در طلاب دانست و گفت: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به طرح تربیت حافظان قرآن در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر به منظور تربیت طلاب حافظ قرآن کریم سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که در نخستین سال آغاز به کار این مدرسه تعداد طلاب شرکت کننده در این طرح هفت نفر بودند، افزود: در حال حاضر تعداد طلاب این مدرسه قرآنی 50 نفر است که رشد بسیار قابل توجهی داشته است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این طلاب در طی سه سال حافظ کل قرآن کریم خواهند شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر حفظ کل طلاب شرکت کننده در این طرح فعالیت علمی و آموزشی خود در حوزه را نیز ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام خوبانی انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در طلاب دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که این طلاب در کنار حفظ قرآن کریم به تحصیل علوم دینی در حوزه نیز مشغول هستند، بیان داشت: حفظ آیات روح بخش قرآن کریم مانع تحصیل طلاب نمی شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح تربیت طلاب حافظ کل قرآن به عنوان یکی از طرح های ارزشمند در حوزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح هر سال از سوی طلاب حوزه مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که انس طلاب با کلام الهی زمینه ساز تقویت معنویت در آنها را فراهم می کند، بیان داشت: مأنوس شدن یک طلبه با مفاهیم روح بخش قرآنی موجب رشد و تقویت بنیه علمی او خواهد شد.

 

وی با بیان این که انس با مفاهیم تعالی بخش قرآنی ظرفیت علمی و معنویت طلاب را بسیار افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده دریافتیم که طلابی که به حفظ قرآن اشتغال دارند از لحاظ علمی نیز در شرایط بسیار مطلوبی هستند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت انس طلاب با کلام الهی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر این مسأله مهم در حوزه های علمیه تقویت شود به حتم شاهد تقویت بعد معنوی و تهذیبی در طلاب خواهیم بود.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد، افزود: همه تلاش ما تقویت انس طلاب با مفاهیم تعالی بخش الهی است.

 

وی یکی از مهم ترین عوامل بروز آسیب های فرهنگی و اجتماهی در جامعه را فاصله گرفتن از کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات