۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۴۶۳
معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در پیامی:

زهد و ساده‌زیستی آیت‌الله انصاری الگویی برای طلاب است

خبرگزاری رسا - معاونت تهذیب حوزه های علمیه در پیامی با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله انصاری شیرازی (ره)، زهد و ساده زیستی این عالم فقید را الگویی برای طلاب عنوان کرد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه متن این پیام بدین شرح است؛

 

«اذا مات‌العالم الفقیه ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شیء»

ارتحال عالم عامل، عارف بالله، معلم اخلاق و معرفت « حضرت آیت‌ الله‌ حاج یحیی‌ انصاری‌ شیرازی‌(ره) »، ثلمه‌ای جبران ناپذیر به حوزه‌های علمیه وارد ساخت. این عالم ربانی و مجاهد نستوه ، از شاگردان برجسته مراجع بزرگی چون آیت الله العظمی بروجردی (ره) ،حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) بودند که عمر با برکت خویش را در راه تهذیب نفس و تعلیم و تربیت و پیشرفت انقلاب سپری نمود و به تربیت شاگردانی صالح و مؤمن در حوزه های علمیه همت گماشتند.

 

آیت الله انصاری شیرازی، علاوه بر تألیف کتب در زمینه‌های گوناگون، یکی از اساتید برجسته علمی و عملی اخلاق و حکمت بوده و زهد و ساده‌زیستی ایشان الگوی مؤثری در تربیت طلاب و شاگردان بود. ایشان همچنین از چهره‌های مبارز انقلاب بودند که در نهضت حضرت امام (ره) تبعید و شکنجه را تحمل کرده و به روشنگری مردم پرداخت و پس از ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب، یار و یاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود.

 

معاونت تهذیب حوزه های علمیه ارتحال این عالم بزرگوار و استاد برجسته اخلاق و تهذیب حوزه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کند./916/د102/ی

ارسال نظرات