۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۹۴۹۶
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

احترام به مقدسات مذاهب اسلامی بر هر مسلمانی واجب است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به برخی توهین های صورت گرفته به مقدسات مسلمین گفت: دشمنان اسلام به دنبال اختلاف بین مسلمین هستند و در این زمینه فعالیت می کنند در حالی که هر مسلمانی احترام به ارزش های مذاهب دیگر را وظیفه خود می داند.
حجت الاسلام باقر زاده
حجت الاسلام دکتر محمد رضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اختلافات مذهبی بین اهل تسنن و تشیع را دارای علل داخلی و خارجی برشمرد و گفت: دشمنان اسلام برای نفوذ در داخل جامعه اسلامی، در بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کنند تا به طریقه انگلیسی تفرقه بیانداز و حکومت کن؛ بتوانند سیاست های خود را در بین مسلمانان پیش ببرند و عامل داخلی تفرقه جهل، بی سوادی و تعصبات کور کورانه است.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: جاهلان با تعصب و عالمان پیرو هوای نفس کسانی هستند که در جامعه اسلامی نفاق به وجود می آورند؛ همین ها کمر پیامبر(ص) را شکستند.
 
حجت الاسلام باقرزاده گفت: تکفیری ها نمونه بارزی از جاهلان با تعصب هستند؛ این افراد بدون مبنا و پایه شرعی با تعصبی کور، هر کس را که با آنها نباشد کافر می پندارند؛ این مغالطه بزرگ عاملی شده است که شیعه و سنی را تکفیر کنند.
 
وی افزود: گروه های افراطی در تسنن مشخص است اما تشیع نیز دارای گروه های افراطی ناپیدایی است که غیر شیعه را کافر می دانند؛ شفافیت در امر وحدت باعث خواهد شد تا مسلمانان با حفظ عقاید خود در کنار هم با صلح و صفا زندگی کنند.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: ما به غاصبان حقوق اهل بیت(ع) به شدت انتقاد داریم لیکن با تابعان آنها که مشکلشان جهل است و قربانیان کفر و نفاق آنان هستند و تعدادشان اکثریت مسلمانان را تشکیل داده است با تعامل و احترام زندگی می کنیم.
 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) سران نفاق و کفر را دشمنان مذهب تشیع دانست و ادامه داد: درست است که اینها با خود مذهب تشیع مخالفند و توهین ها و یا حتی تکریم ها هیچ تأثیری در دشمنی آنها با اصل شیعه امام علی (ع) ندارد لیکن این افراد برای ایجاد دشمنی در بین پیروان خود و عوام مردم نمی توانند جرم شیعیان را پیروی از امام علی (ع) یا دوست داشتن دختر پیامبر (ص) اعلام کنند و به این مستند حکم به کشتار شیعیان بدهند.

 

حجت الاسلام باقرزاده افزود: توهین ها و ناسزا هایی که به مقدسات اهل سنت می شود ابزارهایی برای استفاده سران آنها است؛ آنها از این حرکات به توهین به صحابه تعبیر می کنند و آن را علت موجهی برای کشتار شیعیان می دانند؛ این افراد با ارائه مستنداتی از عکس و فیلم و اثبات توهین به صحابه از طرف شیعیان در مجالس خصوصی و عمومی عوام اهل تسنن را بر علیه تشیع تهییج می کنند.
 
وی ابراز داشت: این سندسازی برای اهل تسنن آنان را وا می دارد که به وظیفه خود که دفاع از صحابه پیامبر اکرم (ص) است اقدام کنند و حتی در صورت کشته شدن، خود را شهید بدانند؛ حال این فرد کسی بوده است که با فعالیت های صحیح و نشان دادن مکتب اصیل شیعه می توانستیم او را به سمت مذهب بر حق تشیع جذب نماییم.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) حرمت شکنی پیامبر اکرم (ص) را نیز یکی از اشتباهات بزرگ شیعیان دانست و با ابراز تأسف نسبت به جاهلان این مذهب گفت: برخی توهین ها توهین به رسول الله است؛ امام علی(ع) حرمت رسول الله(ص) را نگه داشت که عایشه را پس از تهییج مسلمانان و محاربه با حکومت اسلامی که حکمش قتل است با محافظ به شهر خودش برگرداند.
 
حجت الاسلام باقرزاده افزود: توهین به ناموس پیامبر و افترا بر او حرمت شکنی پیامبر (ص) است؛ آیا با یک مرجع تقلید خطاکار یا منتسبان به بزرگان همانند عوام الناس برخورد می کنند؟ علاوه بر این آیا درست است که جاهلان تا بن دندان مسلح را تهییج کنیم./836/پ302/ج
ارسال نظرات