۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۴۹۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

فتنه فرهنگی مهم ترین تهدید برای کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با بیان این که متأسفانه ما فتنه را تنها در حوزه سیاسی جستجو می کنیم و فتنه فرهنگی و اجتماعی غافل شده ایم، گفت: امروز مهم ترین تهدید برای نظام اسلامی فتنه فرهنگی و اجتماعی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشست بصیرتی حوزه علمیه محمود آباد با بیان این که موج انقلاب اسلامی ملت های مسلمان منطقه را ار خواب غفلت بیدار کرد، گفت: امروز امت اسلامی در سایه همین بیداری به ملتی هوشیار و مقتدر در دنیا تبدیل شده اند.

 

وی با بیان این که در فتنه نرم معارضان داخلی با چهره ای خیر خواهانه وارد می شوند، افزود: فتنه 88 تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی نظام اسلامی بود که با هوشیاری ملت ایران خنثی شد.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد با اشاره به این که دشمن در 35 سال اخیر از هر ابزاری برای براندازی نظام اسلامی استفاده کرد، بیان داشت: جنگ هشت ساله دفاع مقدس فتنه سخت دشمن علیه ملت بزرگ ایران بود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که جنگ و فتنه هدف مشترکی دارند که همان براندازی است، تصریح کرد، افزود: بصیرت بخشی در حوزه فتنه نرم بسیار پر خطر، پر هزینه و پر ریسک است و آن کسی که در روشنگری فتنه نرم قرار می گیرد با او معارضه می کنند.

 

امام جمعه محمودآباد، مشابه سازی را یکی از روش های فتنه نام برد و با بیان این که مشابه سازی به معنای تشابه حق و باطل است، خاطرنشان کرد: مشابه سازی یعنی باطلی در فرم و شکل به مسابه حق آراستن اما مغز و عمقش از حقیقت تهی بودن است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه مبانی دینی و اسلامی شکل گرفت، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این باره فرمودند جمهوری اسلامی را درست کردیم تا موازین اسلام در تار و پود جامعه و حکومت اسلامی جریان پیدا کند اگر نشود حکومت طاغوت در زیر پوست اسلام است.

 

حجت الاسلام موسوی دومین روش مقابله با فتنه نرم را ضرورت سازی دانست و افزود: یعنی القاء یا ایجاد شرایط و نسبتی که عقب نشینی از اصول و سازش با دشمن امری عقلی، شرعی و مقتضای حکمت و مصلحت به شمار می آید و این روش راهی برای مشروعیت سازش با دشمن است.

 

وی در ادامه سخنان خود، ناکارآمد سازی را از دیگر روش های دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: احکام اسلامی حاکم بر قوانین جمهوری اسلامی زمینه رشد و ترقی کشور را در عرصه های مختلف فراهم کرد و همه توان دشمن در 35 سال اخیر ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره کشور بوده است.

 

امام جمعه محمود آباد تأمین امنیت و معیشت را دو وظیفه مهم هر حکومتی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت های صورت گرفته در سه دهه اخیر نشان داد اسلام ناب در اداره کشور به خوبی عمل کرده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که متأسفانه ما فتنه را تنها در حوزه سیاسی جستجو می کنیم و فتنه فرهنگی و اجتماعی غافل شده ایم، تأکید کرد: امروز مهم ترین تهدید برای نظام اسلامی فتنه فرهنگی و اجتماعی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات