۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۴۹۸
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی:

افزایش گناهان برکت و رحمت را از جامعه دور می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که افزایش گناهان عامل کاهش نزولات آسمانی است، گفت: انسان تنها با استغفار از گناه و نیکی به مردم می تواند درهای نزول باران رحمت الهی را به روی خود باز کند.
افزایش گناهان برکت و رحمت را از جامعه دور می کند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید مهدی اسدی، استاد حوزه های علمیه خراسان جنوبی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز باران در مصلی‌المهدی بیرجند با بیان این که ماه ربیع ماه شادی اهل بیت است، گفت: ماه ربیع، ماه برآوردن حاجت و بهترین ماه برای استغفار به درگاه الهی و قبولی حاجت ها است که مومنان در این ماه می توانند با دعا به درگاه الهی و استغفار زمینه نزول باران این مایه حیات و رحمت الهی را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که همه بر سر سفره رحمت و برکت پیامبر اکرم (ص) نشسته ایم، افزود: اگر ما هم بتوانیم مانند رسول خدا، رحمتی برای مومنان باشیم به طور یقین برکات و رحمت الهی در جامعه گسترده شده و شاهد نزول باران بر دل های کویری مردم و زمین خواهیم بود.

استاد حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که دلیل کاهش نزولات آسمانی ریشه در این امر دارد که میزان گناه در جامعه زیاد شده و نشان می دهد که به دستورات اسلامی به خوبی عمل نمی شود، ادامه داد: بی توجهی به گناهان و رد شدن از کنار آنها موجب می شود رحمت خداوند از انسان دور شود و یکی از عقوبت های خداوند به خاطر گناهان نباریدن باران است.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان این که در صورتی که حقوقی از جمله زکات، خمس، کفارات، نذورات، رعایت حق مستضعفین و رعایت انصاف نسبت به یکدیگر بر گردن ما باشد، برکات الهی بر ما نازل نمی‌شود، اظهار کرد: برای نزول برکات الهی باید حق‌ الناس را رعایت کرده و در معاملات باید مواظب باشیم که گرفتار گناه نشویم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان امام علی(ع) مبنی بر این که خداوند بندگانش را به اعمالی که از آن ها سر می‌زند مبتلا می‌کند، ادامه داد: زمانی که گناه در جامعه زیاد شد میوه‌ها کم شده و خزینه‌های خیرات قفل می‌شود تا بندگان متوجه گناهان خود شده و توبه کنند.

 

استاد حوزه های علمیه خراسان جنوبی راه نزول رحمت الهی را استغفار عنوان کرد و گفت: خداوند استغفار را سبب فراوان شدن روزی قرار داده است.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان این که با استغفار کردن رحمت بر ما گسترده شده و صفای دل پیدا می‌کنیم،‌ افزود: بهتر آن است که بعد از نمازهای خود استغفار کنیم تا مورد لطف الهی قرار گیریم.

 

وی با بیان این که برای عاقبت به خیری خود باید در دعا کردن کوشا باشیم، تاکید کرد: اکنون که فتنه‌ها زیاد شده است نباید دعا کردن را فراموش کنیم زیرا دعا کردن به درگاه الیه موجب چیرگی دشمنان بر انسان می شود.

 

استاد حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که خزانه رحمت الهی بی انتها است، افزود: خداوند به تمام موجودات به ویژه مؤمنان لطف و توجه خاصی دارد و در اجابت خواسته آن ها تعجیل می کند.

 

حجت الاسلام اسدی با یبان این که وظیفه مومنان دعا کردن به درگاه خداوند است، افزود: خداوند وعده اجابت دعاها را  بندگان داده است و هیچ کس را دست خالی بر نمی‌گرداند.

 

وی با بیان این که خداوند اجابت کننده درخواست مومنان است، یادآور شد: مومنان باید در زمینه دعا به درگاه الهی و خواستن حوائج از هیچ تلاشی دریغ نکرده و سعی کنند با خدمت به خلق و دستگیری از نیازمندان زمینه افزایش برکت را بر خود و سایر مخلوقات عالم فراهم کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات