۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۵۰۸
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

وحدت لازمه عزت و اقتدار جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تفرقه سیاست خصمانه غرب برای تضعیف مسلمانان است، گفت: وحدت لازمه عزت و اقتدار جوامع اسلامی است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: ضرورت وحدت و یکدلی امت اسلامی برای غلبه بر توطئه‌‍‌های دشمنان اسلام، بر کسی پوشیده نیست، اما اختلافات بیشتر در زمینه چگونگی تحقق این وحدت است.

 


وی با اشاره به این‌که فهم نادرست از آیات قرآنی و تفسیر به رأی از احادیث و روایات نبوی موجب بروز برخی اختلافات جزئی شده است، افزود: گاه چنین تفسیرهای غلطی از دین از سوی مستکبران القا می شود تا تفرقه میان امت اسلامی تعمیق بیشتری یابد، بنابراین برای تحقق وحدت بایستی بصیرت نیز داشته باشیم.

 


حجت الاسلام تقی زاده قرآن، اسلام و وجود مبارک رسول گرامی اسلام را اصلی ترین محور وحدت بین مسلمانان و به ویژه ملت ایران عنوان و تأکید کرد: زمانی که مردم به عامل وحدت بخشی همچون اسلام تکیه دارند، هیچ گاه قدرت های پوشالی همچون استکبار توانایی تفرقه افکنی نخواهد داشت.

 


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تفرقه سیاست خصمانه غرب برای تضعیف مسلمانان است، گفت: وحدت لازمه عزت و اقتدار جوامع اسلامی است، هدف دشمن از اختلاف افکنی بین مسلمانان به خصوص اختلاف های قومیتی در منطقه و تسلط آن بر منابع کشورهای اسلامی است.

 


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که همزیستی مسالمت‎‌آمیز پیروان مذاهب و ادیان الهی و همچنین اقوام و قبایل مختلف در ایران اسلامی را نمی توان در دیگر کشورهای جهان مشاهده کرد، افزود: امروز ایران اسلامی الگویی برای دیگر ممالک مطرح است، چراکه همه به عنوان مسلمان و یک ایرانی نسبت به اسلام و کشور خود دلبستگی دارند.

 


وی با بیان این‌که ایران پیش از انقلاب، ایران محلی امن برای آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای خود به ویژه رژیم صهیونیستی بود، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع شدن دست آمریکا و استکبار از منابع کشور به خصوص نفت و گاز، نظام سلطه آغاز به توطئه کرد که شاید نخستین این توطئه ها اختلاف افکنی و تقویت قومیت ها بود.

 


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به سخن محمدرضا پهلوی در زمان خروج از کشور که ایران را ایرانستان می کنیم، افزود: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و با استفاده از عوامل داخلی خود همچون شاه تلاش داشتند با توجه به حساسیت های قومیتی در ایران و برجسته کردن آن ها، اختلاف افکنی و آتش اندازی کنند که رهنمودهای امام راحل(ره) و بصیرت مردم مانع از این کار شد.

 


حجت الاسلام تقی زاده با هشدار به این‌که دشمن هنوز هم ناامید نشده و به دنبال اختلاف افکنی است، بیان داشت: راه اندازی برنامه های مختلف ماهواره ای که با انگیزه تمسخر قومیت ها و ایجاد اختلاف بین آن ها صورت گرفته، تلاشی در این زمینه است که نیاز است مردم با آگاهی نسبت به اهداف دشمنان، این توطئه ها را نیز همچون همیشه خنثی کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات