۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۵۱۴
آیت الله علما:

خدمت به اسلام و سیره پیامبر اعظم بالاترین افتخار روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان این‌که خدمت به اسلام و سیره پیامبر اعظم(ص) بالاترین افتخار روحانیت است، گفت: بر همه ما لازم است که نسبت به جهان و حوادث در حال اتفاق مطلع باشیم و با بصیرت و آگاهی کامل در سطوح مختلف جامعه به روشنگری بپردازیم.
آيت‌الله علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، همزمان با ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) بیست و ششمین همایش وحدت امروز با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه علمیه قم، رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه، مسؤولان استانی، ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت سراسر استان و طلاب و روحانیان در تالار برق شهر کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله علما در این مراسم بیان کرد: خدمت به اسلام و سیره پیامبر اعظم(ص) بالاترین افتخار روحانیت است، برگزاری نشست ها و مراسمات هفته وحدت خدمت با ارزشی به دین و جهان اسلام است.


وی ادامه داد: شخص پیامبر قرآن ناطق و کلام الله است تمام قرآن در شخصیت ایشان تجلی کرده است، حضرت رسول(ص) می فرمایند: «عاقل کسی است که بصیر و آگاه به زمان خودش باشد»؛ اگر انسان بالاترین سطوح علمی را کسب کند اما بینش و آگاهی لازم را نسبت به زمان خود نباشد علم و دانش او برایش ثمری ندارد.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بر همه ما لازم است که نسبت به جهان و حوادث در حال اتفاق مطلع باشیم و با بصیرت و آگاهی کامل در سطوح مختلف جامعه به روشنگری بپردازیم. 


وی افزود: امام خمینی(ره) سال 42 در مراسم روز عید سعید فطر در منزلشان صحبت می کردند، ایشان آن روز فرمودند: من 50 سال آینده را نگاه می کنم و حرف می زنم، امام(ره) اهل ادعا و خدای ناکرده گزافه‌گویی نبودند؛ با بصیرت و آگاهی کامل نه تنها به مسائل روز زمان خویش اشراف داشتند بلکه چند دهه آینده جهان اسلام را هم می‌دیدند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز جهان اسلام گرفتار مصیبت‌ها و چالش‌های بزرگی است به فرمایش رسول خدا(ص) دقت و عمل  کنیم، به فکر چاره برای جمعیت یک و نیم میلیارد مسلمان باشیم، مردم از ما هدایت و دلیل می‌خواهند باید هادی مردم باشیم.


آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، هفته وحدت ابداع امام(ره) بود که آینده را می‌دید؛ با اتحاد عملی در کنار یکدیگر دست دشمن را بخوانیم و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: در روایات تعبیرهای مختلفی درباره علم آموزی داریم، نظیر این‌که علم گنج است، علم دلیل و هدایت کننده است، امروز امت اسلامی در اختیار ما است از فرصت حکومت اسلامی استفاده کنیم و با آگاهی بخشی به مردم رسالت خود را انجام دهیم.


امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: اسلام ناب محمدی(ص) برای تمام بشریت تا ابد جاذبه دارد، در جان و دل مردم تأثیرگذار باشیم، بصیرت در دل علم قرار دارد و حیات انسان وابسته به دانش است.


وی افزود: دین اسلام به تعبیر علامه طباطبایی(ره) همه را به تحدی فرا می خواند، چون اسلام حرف برای گفتن دارد، اسلام تنها مکتبی است که تا ابد می تواند سعادت بشر را تضمین کند، حقوق بشر را کسی باید تدوین و اجرا کند که با ملاک های پروردگار بشر آشنا باشد، اسلام سراسر درس زندگی و حیات است.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جریانات انحرافی نظیر داعش، القاعده و النصره از  عنوان اسلام سوء استفاده می‌کنند، این جریانات با حمایت و نفوذ آمریکا دست به جنایت می‌زنند، زنان مردم را به اسارت و غارت برده و به عنوان برده داد و ستد می‌کنند.


آیت الله علما افزود: امام(ره) سال 42 در مدرسه فیضیه فرمود «دشمنان ما با اصل اسلام کار دارند»؛ امروز و در آشوب های منطقه بحث شیعه و سنی مطرح نیست مسلمانان را به دست مسلمانان می کشند، برای تکفیری ها تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد.


امام جمعه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: آگاه باشیم اگر زمان خود را نشناسیم به غارت می رویم، ببینید از افغانستان تا آفریقا چه بر سر کشورهای اسلامی و مردم مسلمان می آورند و چه تصویری از اسلام را به جهانیان نشان می دهند./967/پ202/ب6

ارسال نظرات