۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۵۷۳
کارشناس مذهبی:

وحدت رمز پیروزی در برابر تکفیر است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی، ایجاد تفرقه در کشور عراق را علت به وجود آمدن گروه های تکفیری و داعش دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است وحدت را به سایر کشورهای اسلامی انتقال دهد تا در مقابل کفر و توطئه علیه اسلام آگاه و متحد باشند.
وحدت

حجت الاسلام علی شهیدی، رییس سابق اداره تبلیغات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: قرآن برای  مسلمانان نازل شده و این نشان دهنده این است که داعیه قرآن بر اساس وحدت است و نیز ائمه اطهار(ع)، تلاش زیادی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان داشتند و حتی از حق شخصی خود نیز برای تحقق آن گذشتند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که وحدت در دنیای اسلامی حرف اساسی را می زند، اظهار کرد: امروزه که در برابر دشمنان اسلام قرار گرفته ایم، مسأله وحدت اهمیت به سزایی دارد و باید شیعه، سنی و هر مذهبی که با اسلام سر و کار دارند در حلقه ای به نام وحدت قرار گیرند تا در برابر دشمنان ید واحده باشند و به پیروزی برسند.

 

حجت الاسلام شهیدی در رابطه با ایجاد وحدت در دنیای اسلام تصریح کرد: گویندگان در گفتار باید رعایت کنند، نویسندگان در نوشتار باید به نکات وحدت توجه داشته باشند و نیز رسانه های تصویری باید با ابزار و لوازم هنر برای انجام این فریضه تلاش کنند.

 

وی با بیان این که به خاطر وحدت نباید از عقاید شیعه دست برداریم، خاطر نشان کرد: باید حول اسلام وحدت را حفظ کنیم و این یک امر مسلم است که باید پیرامون محور پیامبر(ص) حرکت کنیم از این رو اصل قضیه، تجلی وحدت در برابر غیر مسلمانان و نیز بین تمامی مذاهبی که حول کلمه «لا اله الاالله» حرکت می کنند، است.

 

این کارشناس مذهبی، ایجاد تفرقه در کشور عراق را علت به وجود آمدن گروه های تکفیری و داعش  دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است،  وحدت را در بسیاری از مسائل، به سایر کشورهای اسلامی انتقال دهد تا در مقابل کفر و توطئه علیه اسلام آگاه شوند. در واقع داعیه وحدت در برابر دشمن تکفیری راهی برای پیروزی مسلمانان است./844/ت302/ب5        

ارسال نظرات