۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۳۹۵۸۰
استاد حوزه علمیه بابل:

دامن زدن به اختلافات بی اساس بر خلاف مشی امام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: چرا برخی افراد و جریان ها به جای تاکید بر حفظ وحدت در میان مسلمانان با دامن زدن به اختلافات و نشر خرافات بر خلاف مشی امام، رهبری و مراجع عمل می کنند.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان بابل با گرامیداشت هفته وحدت گفت: هفته وحدت با تدبیر امام خمینی(ره) جهت بهره گیری قدرت جهان اسلام در برابر دشمنان با استفاده از مشترکات دینی شکل گرفت.

 

وی دشمن مشترک جهان اسلام در منطقه را رژیم صهیونیستی عنوان و تصریح کرد: امروز مسأله نخست جهان اسلام قدس، فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و به همین دلیل دشمنان برای انحراف افکار در جهان اسلام سعی در اخلاف افکنی در بین فرق اسلامی می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی از افراد خواسته یا ناخواسته و عالمانه یا جاهلانه سم پاشی هایی را در جهان اسلام انجام می دهند، خاطرنشان کرد: شبکه های رسانه ای جهان با مدیریت صهیونیزم  شب و روز در حال دامن زدن به اختلاف بین جهان اسلام هستند و نباید کسانی خواسته یا نخواسته عامل این شبکه های شوند.

 

وی افزود:  ثمره مهم وحدت جهان اسلام به فرموده مقام معظم رهبری شکل گیری بزرگترین ابر قدرت جهان در امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام  ابراهیمیان با یادآوری وجود ابزارهای  قدرت در میان مسلمانان تاکید کرد: با وحدت مسلمانان دولت جهانی اسلام شکل می گیرد و به همین دلیل دشمنان ما برای همین است که این همه سرمایه گذاری برای ایجاد اختلافات و فتنه انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: با ایجاد وحدت در میان مسلمانان، پیروزی و رفع مشکلات مسلمانان با عقب نشینی دشمنان محقق می شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران به فتوای مراجع تقلید بر اقتدای شیعیان و اهل تسنن به یکدیگر اشاره کرد و گفت: وقتی به رساله عملیه همه مراجع تقلید رجوع کنیم می بینیم که همه فقها و مراجع بر لزوم اقتدای شیعه و سنی به یکدیگر تاکید می کنند و نماز افراد جایز نیست.

 

وی به منشور وحدت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و اذعان کرد: باید یک منشور وحدت دنیای اسلام تهیه شود و در یک کنگره بین المللی به امضاء همه علما و صاحب نظران و ذی نفوذان جهان اسلام برسد تا با شناسایی عوامل درونی و بیرونی ضد وحدت در جهت نابودی آنها گام برداشته شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که مسلمانان از هر فرقه ای باید مشترکات دینی را پررنگ کنند، افزود: مسلمانان با قرار دادن پیامبر اسلام(ص) به عنوان محور وحدت در جهان اسلام از ایشان به عنوان بزرگترین قدرت برای وحدت بخشی به جهان اسلام بهره بگیرند.

 

وی ادامه داد: وقتی قرآن کریم به ما فرمان می دهد که با پیروان سایر ادیان می توان بر سر اصول مشترک به تفاهم رسید چرا ما مسلمانان که از یک خدا و از یک پیامبر و از یک کتاب آسمانی و از یک معاد پیروی می کنیم به خاطر یک سری اختلافات غیر اصولی که با هم داریم نباید با هم متحد باشیم و به وحدت برسیم.

 

استاد حوزه علمیه بابل با انتقاد شدید از برخی عوامل اختلاف افکن در جهان تشیع و اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت تصریح کرد: مشاهده می شود که در سایت هایی که مربوط به بعضی از افراد جاهل و نادان است به جای هفته وحدت دارند هفته های دیگری را در همین کشور ما دامن می زنند.

 

وی افزود: چرا برخی افراد و جریان ها به جای تاکید بر حفظ وحدت در میان مسلمانان با دامن زدن به اختلافات و نشر خرافات بر خلاف مشی امام، رهبری و مراجع عمل می کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بابل، دور اندیشی و مصلحت امت اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با کمی دور اندیشی می بینیم دلیل آن همه تأکیدات رهبر معظم انقلاب و علما و فقهای جهان اسلام برای این است که صدمات بسیاری را به خطر عدم وحدت و اتحاد  خواهیم خورد و بر سر جهان اسلام آن همه گرفتاری ها و مشکلات فرود خواهد آمد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات