۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۵۸۸
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ نماز زمینه ساز سعادتمندی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ نماز زمینه ساز سعادتمندی جامعه است، گفت: نماز برکات و اثرات بسیاری در انسان داشته و می تواند آرامش خاصی را به انسان عطا کند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در جلسه کمیسیون فرعی شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به اهمیت اقامه نماز صبح، گفت: ما مسلمانان هفده رکعت نماز یومیه داشته و از فرایض عبادی است که باید در راستای برگزاری آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران افزود: اقامه نماز صبح به وقت طلوعین از خوش ترین و بهترین زمان سعادت عمر ما بوده که باید در برگزاری نماز صبح تلاش های وافری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: اقامه نماز صبح از اهمیت والایی برخوردار است و روزی و سرانه معنوی و مادی انسان در چنین زمانی تقسیم می شود که این فریضه ارزشمند از فرایض مسلم ما محسوب می شود.

 

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت صبح  از مطالبات استاندار مازندران است و این شورا قصد دارد این حرکت اسلامی معنوی را برای نخستین بار در شهرستان آمل اجرایی کند.

 

وی با بیان این که نماز یکی از فرایض مهم دینی بوده که اثرات ارزنده ای بر روی انسان دارد، گفت: انسان در این عبادت گرانقدر با خدای خود راز و نیاز کرده و به نیایش در محضر پروردگار مشغول می شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ نماز زمینه ساز سعادتمندی جامعه است، بیان داشت: نماز برکات و اثرات بسیاری در انسان داشته و می تواند آرامش خاصی را به انسان عطا کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که انسان با روی آوردن به نماز می تواند در مسیر سازندگی خود گام بردارد، افزود: انسان با اسعانت از این فریضه گرانقدر می تواند در برابر گناهان مقاومت کرده و در مسیر تقرب به خداوند منان گام بردارد.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که عبادت و نیایش از ویژگی های فطری انسان است، ادامه داد: انسان می تواند با حضور در این مسیر ارزشمند به سعادت و تعالی رسیده و ارزش های دینی را در زندگی خود اجرایی کند.

 

غلامسحین شفیع زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این جلسه از پایلوت شدن شهرستان آمل در برگزاری نماز جماعت صبح خبر داد.

 

وی افزود: برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد شهرستان از خواسته‌های استاندار مازندران بوده که در این جلسه راهکارهای اجرایی آن را مورد بررسی قرار دادیم تا در راستای اجرایی شدن آن اقدام شود.

 

معاون استاندار مازندران، تصریح کرد: نماز جماعت به وقت صبح در شش مسجد شهری و ده مسجد روستایی برگزار می ‌شود که در نظر داریم در همه مساجد به صورت یکپارچه این حرکت ارزشمند صورت گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات