۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۵۹۵
آیت‌الله جوادی آملی:

بانک‌ها باید در جهت رونق تولید و اشتغال زایی حرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی تولید را رسالت اصلی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: منابع کشور و پول بانک‌ها باید با مدیریت دولت و مسؤولان برای رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی استفاده شود.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی‌ آملی، مفسر برجسته قرآن کریم در دیدار مدیر عامل و معاونان مؤسسه مالی اعتباری کوثر با بیان این‌که بانک‌ها می‌توانند نمو کرده و سود بدهند، بیان داشت: در مقابل این نمو، بانک می‌تواند با دریافت ربا ورم کند، اگر ربا در بانکی باشد آن را گرفتار ورم می‌کند.

 

وی افزود: 10 درصد منابع طبیعی جهان در کشور ما است و با وجود این ثروت‌های عظیم چرا ما باید شش میلیون بیکار داشته باشیم.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی تولید را رسالت اصلی بانک‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروز برخی از بانک‌ها گرفتار ربا شده‌اند، دریافت خسارت تأخیر ربا است، حتی برخی از افراد برای پرداخت وام‌های خود چندین سال زحمت کشیده و عمر خود را از دست می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: منابع کشور و پول بانک‌ها باید با مدیریت دولت و مسؤولان برای رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی استفاده شود، درست است که در این دنیا می‌توانیم مشکلات را با رابطه و ضابطه حل کنیم ولی در قیامت تنها کار خیر است که به فریاد فرد می‌رسد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که گروه‌های تروریستی همانند داعش توانستند با سوء استفاده از فقر مردم به قدرت برسند، عنوان کرد: بسیاری از این افراد به سبب دریافت پول می‌جنگند، وگرنه انگیزه عقیدتی ندارند.

 

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اقتدار است، حتی چندین کشور بر سر مسأله هسته‌ای ایران مذاکره می‌کنند، این در حالی است که روزی ایران را هیچ حساب می‌کردند؛ ما مردم خوبی داریم که باید به وسیله ثروت‌هایی که در اختیار بانک‌ها است برای رونق تولید آنها به کار گرفته شود.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پایان سخنان خود تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق تولید را مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات کشور دانست./993/پ202/ج

ارسال نظرات