۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۳۹۶۰۵
امام جمعه هشترود:

وحدت زیر بنای توسعه تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هشترود با بیان این که وحدت زیربنای توسعه تمدن اسلامی است، گفت: منافع غرب و سران خودفروخته برخی از کشورهای عربی با تفرقه میان مسلمانان تأمین می شود.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

حجت الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت ترتیب یافت، به تبیین اهمیت و ضرورت‌های اتحاد مسلمانان در شرایط امروز بین‌الملل پرداخت و اظهار داشت: هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان بوده و آنان با اتحاد کامل به تمام مشکلات غلبه خواهند کرد.

 


وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه آغازی برای وحدت امت اسلامی برای مقابله با رژیم های مستکبر وابسته به غرب در منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: تفرقه موجب بروز اختلاف می شود و دشمنان برای نیل به اهداف خود درصدد ایجاد اختلاف بین مذاهب هستند.

 


امام جمعه هشترود خواستار توجه سران کشورهای اسلامی به مؤلفه‌های وحدت‌بخش موجود در جوامع شد و با تأکید بر این‌که وحدت ضرورتی غیرقابل انکار برای مقابله با فتنه‌های نظام سلطه است، تصریح کرد: دشمنان اسلام قصد دارند به خاطر منافع خود بین مسلمانان اختلاف بیاندازند، زیرا آن ها از اتحاد مسلمانان در هراسند.

 


حجت الاسلام رشادی با اشاره به این‌که وحدت موجب مستحکم شدن پایه های مکتب اسلام و تشیع می شود، ادامه داد: دشمنان اسلام در طول تاریخ از اتحاد میان شیعه و سنی در هراس بوده‌اند، از این رو همواره درصدد راستای سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" انگلیسی خود حرکت کرده‌اند.

 


وی با اشاره به این‌که متأسفانه برخی از سران کشورهای عرب منطقه و شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس اسیر سیاست‌های تفرقه‌انگیز غرب در منطقه شده‌اند، گفت: برخی از سران کشورهای عربی گوش به فرمان غرب هستند و سران کشورهای غربی با اعمال فشارهای سیاسی بر این ممالک اهداف شوم خود را پیگیری می‌کنند.

 


امام جمعه هشترود با تأکید بر این‌که منافع غرب و سران خودفروخته برخی از کشورهای عربی با تفرقه میان مسلمانان تأمین می شود، گفت: اگر امروز شاهد ظهور فرقه‌ها ضاله و گروهک‌های افراطی به ظاهر اسلامی در منطقه هستیم، همه ناشی از عدم وحدت مسلمانان برای مقابله با چنین جریان‌های الحادی است.

 


حجت الاسلام رشادی با اشاره به برخی از آیات قرآنی و احادیث نبوی مبنی بر ضرورت وحدت امت اسلامی افزود: وحدت زیربنابی توسعه تمدن اسلامی است، در حقیقت امنیت و وحدت لازم و ملزوم یکدیگرند که متأسفانه گاه از سوی برخی سران کشورهای عربی منطقه مورد غفلت قرار می گیرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات