۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۶۳۳
نماینده مجلس:

عکس یادگاری گرفتن با مسؤولان غربی احترام نمی‌آورد

خبرگزاری رسا ـ بذرپاش گفت: عکس یادگاری گرفتن با مسؤولان غربی احترام نمی‌آورد، موشک تل‌آویو زن شهید تهرانی احترام می‌آورد، ما موافق توافق هستیم ولی نه هر توافقی.
مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مناظره «دلواپسیم یا دل‌آرام» گفت: دولت یازدهم دولتی است که سیاست گذاری آن بر اساس تحریم رقم خورده، کشور ما 3 نسل تحریم داشته اما چند سالی است که شدت گرفته و همه از آثار سال 88 و رخ‌دادهای آن است.

 

وی در ادامه گفت: تحریم در یک کشور با خواندن یک کاغذ پاره اینقدر اثر نمی‌گذارد، الان یک عده هستند که وطن فروشی می‌کنند و اطلاعات کشور را به دشمنان می‌دهند، چطور الان آمریکا حاضر به لغو تحریم ها نیست، دلیل را می‌توان در سامانه تحریم یافت که اگر تحریم ها را لغو کند دیگر نمی‌تواند به راحتی این سامانه بزرگ تحریم را علیه ایران شکل دهد.

 

بذرپاش با اشاره به ضررهای فتنه سال 88 اظهار داشت: اگر همه‌ تحریم‌ها برداشته شود تازه می‌شویم سال 88، فتنه خسارات میلیاردی را به کشور وارد کرد، یک فتنه اتفاق افتاد و یک عده ساکت بودند، این دولت بر اساس تحریم ها روی کار آمده و در انتخابات هم بر اثر و استفاده از تحریم ها رای آوده اند، نسل سوم تحریم‌ها سال 88 به بعد است.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره رخ‌داد های سال 88 بیان داشت: در سال 88 می‌شد که خیلی بهتر تدبیر و کنترل می‌شد، ولی می‌شود کسی یا کسانی به خاطر یک جمله از رییس جمهور و نامزد پیروز کشور را تا به این حد برهم زند، موضوع چیز دیگری بود، در سال های گذشته و 82 و 84 مذاکرات انجام می‌شد، این مشخص می‌کند همه چیز خوب پیش می‌رفته است، حالا دستاورد های این دور از مذاکرات چه بود، قیمت نفت دست آورد اعتماد به آمریکایی ها بود.

 

وی با اشاره به ادعای پایین آمدن تورم نقطه به نقطه ابراز داشت: تورم در سال 86،88 و غیره 14،16،18وغیره بود، بهترین ضریب را در سال 85 داشتیم، دولت چه کاری انجام داده و چه تدبیری کرده که تورم نقطه به نقطه افت کرده، اصلی ترین عامل تغییر تورم در سال 91 ناشی از شوک ارضی در بازار بود نه تزریق پول در بازار، شرایط تورم را باید با سال 88 و 89 مقایسه کرد.

 

بذرپاش درباره اعتدال تصریح کرد: آیا اینقدر که با مردم داخل درشت صحبت شده یک بار فقط یک بار رژیم صهیونیست درشت صحبت شده است، برای نخستین بار در طول تاریخ به یک سفیر ویزا ندادند، آمریکایی‌ها در حال مذاکره‌اند و توهین می‌کنند، تحریم می‌کنند، ویزا نمی‌دهند و غیره، باید قبول کنیم که اشتباه بود که اعلام کنیم خزانه دولت خالی است، اشتباه بود که برد موشکی و سیستم نظامی خودمان را زیر سوال ببریم.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره شعارهای سال 88 و احترام خاطرنشان کرد: اگر قرار بود ما به شعار نه غزه نه لبنان گوش دهیم که الان داعش کف تهران بود، عکس یادگاری با مسؤولان غربی احترام نمی‌آورد، موشک تل‌آویو زن شهید تهرانی احترام می‌آورد، ما موافق توافق هستیم ولی نه هر توافقی ما موافق توافق خوب هستیم./827/پ202/ب4

ارسال نظرات