۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۳۹۶۵۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین:

آرامش و امنیت جامعه در سایه وحدت امکان پذیر است

خبرگزری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که آرامش و امنیت جامعه در سایه وحدت امکان پذیراست، گفت: در نظام جمهوری اسلامی به برکت اسلام و رهبری آرامش و آسایش وجود دارد.
وحدت

حجت الاسلام احمد علیپور، رییس اداره تبلیغات  اسلامی قاین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به آیات قرآن مبنی بر ایجاد وحدت، گفت: هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای اتحاد و دوستی میان مذاهب اسلامی است که مسلمانان باید برای ایجاد وحدت تلاش کنند.

 

وی، توحید، معاد و نبوت را سه اصل اساسی دین دانست و افزود: مسلمانان در این سه اصل اساسی دین وحدت و اتفاق دارند و این اصول زمینه وحدت وهمکاری میان دو مذهب اهل سنت وشیعه را فراهم می کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که اصول دین میان شیعه و اهل سنت یکی است و اختلاف بر سر فروع دلیل تفرقه نمی شود، اظهار کرد: مسلمانان باید از افراط گری بپرهیزند و به دنبال وحدت بروند.

 

وی رهبر معظم انقلاب را منادی وحدت عنوان کرد و گفت: پیروی از رهنمودهای رهبری بر همه افراد جامعه واجب است زیرا اگر از ایشان تبعیت داشته باشیم وحدت میان اقوام بیشتر می‌شود و دشمن نمی‌تواند توطئه‌های خود را به سرانجام برساند.

 

حجت الاسلام علیپور با بیان این که انسجام و اتحاد میان امت اسلام موجب سعادت مسلمانان و نابودی کفر می شود، افزود: دشمن با جمله تفرقه بینداز و حکومت کن درصدد رسیدن به اهداف خوداست و بعضی ازکشورها رابا این حیله تصرف کرده است بنابراین برای نقش برآب کردن حیله های دشمن بایدهوشیار و متحد باشیم.

 

وی، وحدت را نیازحیاتی جامعه اسلامی دانست و افزود: هراقدامی که موجب ایجاد تفرقه و مانع وحدت شود جایزنیست و انجام دهنده آن خائن به امت اسلامی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین اختلاف وتفرقه را موجب سو استفاده دشمنان از کشورهای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: گروهک های تروریستی داعش و النصره درپی سو استفاده از دنیای اسلام هستند مسلمانان باید بیش ازبیش اتحاد و وحدت را حفظ کنند و نگذارند گروهک های تروریستی دیگری به سرزمین های اسلامی نفوذ کنند.

 

وی با اشاره به رفتارهای محبت آمیز پیامبر(ص) دررابطه با دیگرادیان و مذاهب، تصریح کرد: پیامبر(ص) به عنوان رهبربزرگ اسلام توانست وحدت و اتحاد را برمناطق عرب نشین و بادیه نشین حاکم کند.

 

حجت الاسلام علیپور ادامه داد: وحدت و یکپارچگی امروز مسلمانان جهان در واقع ادای دین امت اسلام به پیامبر بزرگی است که بر گردن همه عالم حق بزرگی دارد.

 

وی با بیان این که وحدت از راهکارهایی است که باید مورد توجه جدی همه مسلمانان باشد، اظهارکرد: شیعه و سنی هر دو مسلمان هستند و باید زیر یک پرچم با مبانی اسلامی و حفظ وحدت با دشمن اسلام و مسلمان پیکار کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با هشدار به مسلمان مبنی بر این که دشمن با لباس اسلام وارد می شود، ادامه داد: مسلمانان باید با آگاهی و بصیرت نگذارند دشمن وارد کشور های اسلامی شود.

 

حجت الاسلام علیپور اعزام مبلغ به روستاهای فاقد مبلغ، چراغانی و تزیین شهر و روستا را از جمله برنامه های هفته وحدت ددر شهرستان زیرکوه عنوان کرد و یادآور شد: مردم قاین اعم از شیعه و سنی در هفته وحدت در کنار یکدیگر میلاد حضرت رسول(ص) را جشن می گیرند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات