۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۹۶۶۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

اثرگذاری معارف اسلامی در گرو ارتباط آن با روح و جان افراد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اساتید گروه معارف دانشگاه اصفهان گفت: اگر استاد معارف، روح دانشجو را مخاطب قرار ندهد، درس دادن او اثرگذار نخواهد بود.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با اساتید گروه معارف دانشگاه اصفهان، بر اهمیت انگیزه استاد در اثر گذاری درس تأکید کرد و گفت: اگر یک استاد معارف بر این اعتقاد نباشد که باید با روح دانشجو ارتباط برقرار کند و معارف دین را با عشق ارائه دهد، کار او اثرگذار نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: حضور در بین قشر جوان و شنیدن سخنان و شبهات آن ها فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به اسلام است که باید شکرگزار این نعمت باشید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد ولایت و سرپرستی کسی را بر عهده گیرد، باید اول خودش را اصلاح کند قبل از این که به اصلاح دیگران بپردازد و الا مانند کسی است که بخواهد سایه یک چوب کج را صاف کند، قبل از این که خود چوب را راست کرده باشد.

 

وی تهذیب نفس و خودسازی را لازمه یک استاد معارف دانست و گفت: نخستین کاری که باید بکنید، مراقبت از خود است چرا که انسان زمانی ارزش دارد که رنگ خدایی داشته باشد و رنگ خدایی ثابت است.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: خیلی از آدم ها در هر موقعیت و سرزمینی قرار می گیرند، رنگ آن ها را به خود می گیرند و این شایسته یک مسلمان دین شناس نیست.

 

وی به سخنان استاد شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ایشان معتقد بودند منطق هم دو بعد نظری و عملی دارد، منطق نظری این است که انسان حرفی را که می زند بر اساس استدلال و منطق باشد، اما منطق عملی یعنی انسان در زندگی خود مسیری ثابت و خاص داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همان گونه که پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) روش و سیره زندگیشان در همه شرایط یکسان بود، یک مسلمان نیز باید در همه شرایط بر اصول و اعتقاد خود پایبند باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشجو باید در روش و منش استاد، حس مسؤولیت‌پذیری و دلسوزی را درک کند تا حرف و درس او بر جانش بنشیند، از این رو علاوه بر باطنی پاک و آراسته باید ظاهری اسلامی، منظم و زیبا داشته باشد.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: آن چه در دوران جاهلیت سبب شد، پیامبر(ص) بتوانند دین اسلام را ترویج دهند، نورانیت دین بود که در غیر این صورت ایشان به تنهایی و بدون پشتوانه مالی قوی نمی توانستند با عرب جاهلی رو برو شوند./1305/پ202/ب6

ارسال نظرات