۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۶۶۲
استاد حوزه علمیه بابل:

حکام دست نشانده آمریکا در منطقه مانع وحدت جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، وجود برخی حاکمان دست نشانده استکبار در منطقه را در کشورهای اسلامی مانع وحدت برشمرد و گفت: آمریکا با هم دستی عربستان سعودی برای ضربه زدن به اقتصاد کشورهای دیگر اسلامی مانند ایران و در عراق توطئه کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در مسجد جامع بیل پی گتاب بابل برگزار شد با انتقاد از برخی جریانات که در صدد ایجاد خدشه در وحدت مسلمانان هستند، گفت: به جای زبان ناسزا به مقدسات برخی از فرق  اسلامی، به تبیین کارا از معارف پیامبر گرامی اسلام پرداخته شود زیرا امروز جهان تشنه شنیدن از انسان کامل و بسط معنویت است.

 

وی با توصیف پیامبر به عنوان پیامبر مهر و رحمت افزود: امروز باید از هر ابزاری مانند رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی به ارائه مطالبی متقن و محکم با منابع دست اول در خصوص پیامبر گرامی اسلام پرداخته شود تا محوریت ایشان در جهان اسلام را تقویت شود.

 

امام جمعه گتاب بابل با انتقاد شدید نسبت به راه انداختن مجالس فحاشی و وهن به مقدسات دیگر فرق اسلامی تصریح کرد: راه انداختن این گونه مجالس موجب دوری اهل سنت وفادار به نظام در داخل کشور و موجب قتل و کشتن هم کیشان ما در خارج از کشور می شود.

 

وی ادامه داد: امروز مسلمانان با وجود دومین جمعیت جهان بودن بعد از مسیحیت رکورد دار چالش ها، آسیب ها، نزاع ها و اتلاف سرمایه های مادی معنوی است و این با داشتن پیامبر مهربانی و رحمت شایسته این امت نیست.

 

حجت الاسلام تقی پور به توطئه های دشمنان جهان اسلام به خصوص  انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه وحدت در جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: اگر با دقت دست هایی که در جهت ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تلاش می کنند را رد یابی کنیم می بینیم که سر همه توطئه ها در دست سران ستم به ویژه آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن با حمایت جهان استکبار راه اندازی می شود و ادامه پیدا می کند و دفاتر اصلی این شبکه ها در این کشورها است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این نکته که باید نگاهی راهبردی به مسأله وحدت داشته باشیم، اذعان کرد: بر اساس تاکید قرآن به خصوص در سوره نجم گفتار و رفتار رسول خدا اقتداى نیکویى برای مسلمانان است و هر کس را که از این سیره اخلاقی پیروی نکند را نمی توان با ایمان نامید.

 

وی با اشاره به نکات برجسته پیام مقام معظم رهبری در حج امسال تصریح کرد: توجه به اسلام ناب، وحدت در میان مسلمانان و مسأله اول جهان اسلام یعنی فلسطین باید دغدغه همه مسلمانان برای ایجاد امت واحده اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور وجود برخی حاکمان دست نشانده استکبار در منطقه را در کشورهای اسلامی مانع وحدت برشمرد و گفت: آمریکا با هم دستی عربستان سعودی برای ضربه زدن به اقتصاد کشورهای دیگر اسلامی مانند ایران و در عراق توطئه کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته است. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات