۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۹۶۶۳

هشدار استاد حوزه علمیه بابل به برخی حرکت های تفرقه افکنانه با نام شیعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به لزوم وحدت میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: تنها راه رهایی مسلمانان از توطئه مستکبران وحدت حول رسول الله به عنوان رحمت للعالمین است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام در این شهرستان گفت: با هوشمندی امام راحل در سالروز میاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام هفته ای به هفته وحدت نامگذاری شد که مبنای وحدت امت اسلامی قرار گرفت.

 

وی به لزوم وحدت میان شیعه و سنی اشاره کرد و تاکید کرد: اگر شیعه و سنی می خواهند از ظلم و ستمی که به جهان اسلام روامی شود رهایی یابند تنها راه رهایی از مستکبران وحدت حول رسول الله به عنوان رحمت للعالمین است.

 

امام جمعه  بابلکنار با بیان این که با وحدت کدورت ها در امت واحده اسلام از بین می رود، تصریح کرد: دشمنان اسلام و مسلمانان با به وجود آوردن گروه های تکفیری و سلفی از جمله داعش و طالبان قصد دارند تا اتحاد جهان اسلام را از بین ببرند تا به نیت شوم خودشان که از بین بردن اسلام است برسند.

 

وی افزود: همه مسلمانان باید توجه داشته باشند که افتراقات در بین فرق و مذاهب اسلامی کمتر از اشتراکات است و به همین دلیل باید اهتمام خود را برتقویت اشتراکات بگذاریم.

 

حجت الاسلام بابائیان با ریشه یابی علل تفرقه در بین جامعه بزرگ اسلامی گفت: تعصب های کورکورانه قبیله ای در داخل امت اسلامی و طرح های دشمنان برای ایجاد اختلافات از علل اصلی تفرقه در میان مسلمانان است.

 

وی اهداف دشمنان برای تفرقه در امت اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: زمین گیر کردن مسلمانان و عدم توجه آنان بر ظرفیت ها و سرمایه های درونی، فراموش شدن مسأله فلسطین وقدس به عنوان موضوع اصلی جهان اسلام و مشوش کردن بیداری اسلامی از جمله اهداف دشمنان اسلام و جریان استکباری برای توطئه تفرقه در بین امت اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که هفته وحدت فرصتی بسیار ارزشمند برای رفع کینه ها و دشمنی ها و ایجاد پیوند عمیق دوستی برای مسلمانان است، اذعان کرد: تا زمانی که وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، هیچ ترفند و توطئه ای نمی تواند بین امت اسلامی جدایی بیفکند.

 

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با ایجاد گروهک هایی مانند داعش قصد دارند تا با ارائه چهره ی خشن و دور از واقعیت از اسلام از سوی رسانه های جهانی استکباری استیلای همه جانبه بر بشریت را دنبال کنند.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به برخی حرکت های تفرقه افکنانه و انحرافی که به نام شیعه گری انجام می شود، گفت: آگاه‌سازی مردم نسبت به مسایل اسلامی و دینی و جریان‌های فکری را تنها راه مبارزه با تفرقه‌افکنان و فتنه‌گران است.

 

وی خواستار توجه جدی بر فرهنگ سازی هفته وحدت در جشن های میلاد پیامبر شد و اذعان کرد: جشن های میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام باید باشکوه و با محوریت پیامبر گرامی اسلام و وحدت در میان امت اسلامی انجام شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات