۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۹۶۷۸
استاد حوزه علمیه خواهران کرمان:

وحدت مسلمانان توطئه های دشمن را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: انسجام، وحدت و اخوت اگر همیشه در بین مسلمانان باشد دشمنان هیچگاه نمی‌توانند بر ما غلبه کنند.
وحدت مسلمانان توطئه های دشمن را خنثی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، منتظر استاد حوزه علمیه خواهران کرمان، امروز در کارگاه وحدت اسلامی که در مرکز آموزش های عالی این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که در پیروزی امت اسلامی در همه ادوار و اعصار نقش موثری داشته مساله وحدت، انسجام و اخوت است.

 

وی با بیان این‌که قرآن و احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) مردم را دعوت به وحدت، انسجام، یگانگی و پرهیز از تفرقه می‌کند، افزود: از صدر اسلام تاکنون تاریخ نشان داده هر جا مسلمانان با یکدیگر وحدت و انسجام داشته‌اند دشمنان نتوانستند به مقاصد و منویات پلید خود دست یابند.

 

منتظر گفت: هرجایی که بین مسلمانان شکاف، تفرقه و جدایی ایجاد شد دشمنان توانستند به موفقیت‌هایی دست یابند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که امروزه ما در یک شرایط حساس و خاصی قرار داریم، تصریح کرد: در دنیایی که کفر و استکبار و غرب به سرکردگی آمریکا، اسرائیل غاصب و انگلیس در صدد هستند که مسلمانان و منابع آنها را به غارت ببرند باید مقوله وحدت و انسجام در بین مسلمانان افزایش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب نیروهایی مانند القاعده، طالبان و تکفیری‌ها و داعش را برای اسلام هراسی و مسلمان هراسی در دنیا به جان مسلمان انداخته و کشورهای اسلامی را درگیر خود کرده است.

 

منتظر اظهار کرد: موج بیداری اسلامی که در دنیا ایجاد و درصدد از بین بردن دشمنان بود سبب شد تا آنان با تشکیل و هدایت داعش، تکفیری‌ها و وهابی‌ها اختلافی بین مسلمانان ایجاد کنند.

 

وی با بیان این که این گروه‌ها به نام اسلام به اسلام و مسلمانان ضربه می‌زنند، افزود: امروزه وحدت و انسجام بین مسلمانان باید بیشتر شود.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسجام، وحدت و اخوت اگر همیشه در بین مسلمانان باشد دشمنان هیچگاه نمی‌توانند بر ما غلبه کنند.

 

منتظر با بیان این‌که دنیای غرب در کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، لبنان و ... بلا بر سر مسلمانان می‌آورند، خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که بین مسلمانان آن وحدت و انسجام و اخوتی که باید وجود داشته باشد نیست و دشمن هم به این نتیجه رسیده که اگر این عنصر شکل پیدا کند راه به جایی نمی‌برند و به مقاصد شوم خود دست نمی‌یابند.

 

وی با بیان این‌که وحدت رمز موفقیت ما در همه اعصار از شکل‌گیری انقلاب تا دوران سازندگی و ثبوت انقلاب بوده است، اظهار کرد: 9 دی همدلی و وحدت مردم در دفاع از ولایت، آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی است که تجلی پیدا کرد./972/پ202/ب4

ارسال نظرات