۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۶۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

ایجاد وحدت در گرو تأکید بر مشترکات مذاهب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که وحدت حاصل نمی شود مگر این که بر مشترکات میان مذاهب تأکید شود، گفت: در زمان انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) منادی وحدت اسلامی بود و امروزه نیز این مسأله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: هفته وحدت تدبیری از سوی امام خمینی(ره) بود که بتواند جهان اسلام را متحد و از اختلافاتی که دشمن به‌دنبال آن بود دور کند.

وی با بیان این که وحدت میسر نمی‌شود مگر این‌که بر مشترکات میان مذاهب تأکید شود، افزود: مذاهب مشترکات بسیاری دارند که خلأیی برای طرح اختلافات باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ با بیان این که وحدت نسخه شفابخش جهان اسلام است، عنوان داشت: ایجاد وحدت در گرو تأکید بر مشترکات مذاهب است.

وی با اشاره به این که دشمن به دنبال طرح موضوعات اختلافی بین مذاهب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با دشمنان باید به طرح موضوعات و نقاط مشترک میان مذاهب بپردازیم.

ایجاد وحدت نیازمند بصیرت افزایی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان بصیرت افزایی و اطلاع رسانی را مسأله ای مهم در جهت حفظ وحدت بیان کرد و افزود: ایجاد وحدت نیازمند بصیرت افزایی است.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی به‌ دنبال تفرقه افکنی و درست کردن مشکل برای مسلمانان است، بیان داشت: جنگ و درگیری در برخی کشور ها و حضور گروهک‌های تکفیری از دسیسه های دشمن است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ خاطرنشان کرد: اتحاد و وحدت مذاهب اسلامی به‌ ویژه شیعه و سنی می‌تواند در حفظ کیان اسلامی مؤثر باشد.

وی با تأکید بر این که وحدت و بیداری اسلامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ابراز داشت: بیداری اسلامی موجب حفظ وحدت و رفتن به سوی وحدت نیز موجب بیداری اسلامی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان مهم‌ترین نیاز امروز جامعه را وحدت دانست و خاطرنشان کرد: اگر وحدت را حفظ کنیم می توانیم در صحنه جهانی نقش ایفا کرده و اثرگذار باشیم./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات