۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۶۸۹
با سخنرانی رییس مجلس؛

دومین یادواره 835 شهید دفاع مقدس بجنورد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد یادواره شهدای بجنورد با اشاره به برگزاری دومین یادواره 835 شهید دوران دفاع مقدس و 14 شهید گمنام بجنورد گفت: سخنران محوری این مراسم علی لاریجانی و مداح آن نیز محمدصادق آهنگران است.
آهنگران- علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و رییس ستاد یادواره شهدای مرکز استان خراسان شمالی در نشست این ستاد، اظهار کرد: دومین یادواره 835 شهید دوران دفاع مقدس بجنورد و 14 شهید گمنام شانزدهم بهمن ماه امسال در مرکز این استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری این یادواره برای دومین سال در واقع مقدمه ای برای برگزاری اجلاسیه بزرگ کنگره شهدای بجنورد در سال 95 خواهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از همه دستگاه های اجرایی شهرستان بجنورد و مرکز استان خواست تا برای برگزاری هر چه باشکوه تر دومین یادواره 835 شهید دوران دفاع مقدس بجنورد و 14 شهید گمنام وارد میدان شده و با همکاری و هماهنگی با ستاد برگزاری یادواره در این راستا تلاش کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این یادواره علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران محوری به ایراد سخنرانی می کند و محمدصادق آهنگران، مداح برجسته کشور و دوران دفاع مقدس نیز مداحی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر لزوم ترویج و تبیین فرهنگ شهدا در جامعه، برگزاری یادواره های شهدا را یکی از بهترین راه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: باید فرهنگ مقاومت همانند اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان این که می بایست پیام ها و آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل های جدید و آینده کشور منتقل شود، اضافه کرد: جنگ تحمیلی درس ها و عبرت های فراوانی داشت و باید تلاش کرد تا آموزه های آن به صورت صحیح به آیندگان منتقل و معرفی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی برگزاری یادواره و کنگره های شهدا را در همین راستا ذکر و اظهار کرد: لازم است همه مردم و مسؤولان تلاش کنند تا مبادا یاد و خاطره شهدا و راه و آرمان آنها از بطن جامعه و اذهان ملت پاک شود.

 

به گفته این مسؤول واکسینه کردن افراد جامعه در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان یکی از رسالت های اساسی مردم و مسؤولین محسوب می شود و در این زمینه یکی از بهترین ابزارها تأسی به سیره و آرمان شهدا است.

 

وی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون فداکاری و جان فشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران در میدان های دفاع مقدس هستیم به همین دلیل نیز در مراسم های یادواره شهدا می بایست با برگزاری مناسب از نظر کمی و کیفی، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، حرمت آنها و خانواده های معظم ایشان را پاس داریم.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند و افزون بر این تاکنون در این استان 45 شهید گمنام در 22 نقطه تدفین شده اند.

 

لازم به یادآوری است، 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات