۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۷۴۷
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

بصیرت 19 دی بود که 9 دی را به وجود آورد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این‏که حرکت 19 دی خمیر مایه 22 بهمن انقلاب اسلامی را فراهم آورد، گفت: همان کسانی که در 19 دی در مقابل کافران رژیم ستمشاهی ایستادند در 9 دی سال 88 هم در مقابل فتنه گران آمریکایی ایستادگی کردند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجتالاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن سالروز 19 دی قیام خونین مردم قم، گفت: حضور مراجع تقلید، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در کنار بازاریان و مردم شریف قم سبب شد تا یاران انقلاب به دفاع از امام راحل علیه رژیم ستمشاهی قیام کنند.

وی با بیان این‏که هرگز نمی‏شود نقش مراجع تقلید را در این روز فراموش کرد، ابراز داشت: نقش آیت‏الله نوری همدانی و آیت‏الله مکارم شیرازی را نمی‏توان در این روز فراموش کرد که طلاب را به حمایت از امام خمینی(ع) و دفاع از اسلام دعوت می‏کردند.

حجتالاسلام رضوی مهر با تأکید بر این‏که روز 19 دی یکی از تاریخی‏ترین روزهای انقلاب است، اظهار داشت: 19 دی روزی بود که تزلزل در رژیم ستمشاهی انداخت و شاید بتوان گفت که بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان خاورمیانه از این روز نشأت گرفته است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این‏که 19 دی خمیر مایه حرکت مردم در 22 بهمن سال 57 را فراهم کرد، افزود: حرکت مردم قم در این روز سبب شد که در شهرهای تبریز، یزد، تهران، اصفهان و همدان مردم به خیابانها بیایند و زنگ شروع انقلاب اسلامی را به صدا درآورند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این مطلب که 19 دی مقدس ترین روز تاریخ انقلاب اسلامی برای مردم قم است، عنوان کرد: قم خواستگاه و جریان ساز انقلاب اسلامی است و نمی‏توان از این حرکت تحسین برانگیز مردم به راحتی عبور کرد.

مشاور رییس اوقاف و امور خیریه در حوزه‏های علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: همان کسانی که در 19 دی در مقابل کافران رژیم ستمشاهی ایستادند در 9 دی سال 88 هم در مقابل فتنه گران آمریکایی ایستادگی کردند و نگذاشتند که آنها به اهداف خود برسند.

حجتالاسلام رضوی مهر با بیان این‏که فتنه گران همان منافقانی هستند که می‏خواستند نظام اسلامی را به چالش بکشند، تصریح کرد: آنها می‏خواستند حکومت دین سالاری را مبدل به حکومتی سکولار کنند ولی این بصیرت 19 دی بود که 9 دی را به وجود آورد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: وجه مشترک این دو روز را می‏توان دفاع از ارزش‏های اسلامی و بصریت مردم همیشه در صحنه ایران دانست./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات