۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۳۹۷۵۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت سبب دوستی و الفت میان مسلمانان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن کریم بارها بر وحدت میان مسلمانان تأکید و خلاف آن را هم تهدید بزرگی برای امت اسلامی ذکر کردند، اخوت و برادری میان مسلمانان از دستورات دین مبین اسلام است، افزود: وحدت موجب دوستی و الفت میان مسلمانان می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در همایش پیشگامان وحدت اسلامی که با حضور علما و اندیشمندان استان‌های کردستان و آذربایجان غربی در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: دین اسلام دین فطری و زیبایی است که به انجام معروفات و زیبایی‌ها امر کرده است، مسلمانان در اصل یک خانواده هستند و نباید اختلافات جزیی موجب جدایی میان آنان شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن کریم بارها بر وحدت میان مسلمانان تأکید و خلاف آن را هم تهدید بزرگی برای امت اسلامی ذکر کردند، اخوت و برادری میان مسلمانان از دستورات دین مبین اسلام است، افزود: وحدت موجب دوستی و الفت میان مسلمانان می شود.  

 

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در زمان نبی مکرم اسلام(ص) انصار با تقسیم اموال خود میان مهاجرین برادری دینی را به برادر تنی تبدیل کردند و نشان دادند که آنچه منجر به پیروزی و اقتدار آنها در مقابله با دشمنان می شود داشتن اتحاد و همدلی است.

 

وی تأکید کرد: وحدت میان مسلمانان در زمان پیامبر اکرم(ص) منجر به رشد فکری، معنوی، نظامی و حتی اقتصادی آنها شد، اگر در برهه کنونی ضعف و مشکلاتی وجود دارد، نتیجه دوری از فرامین و آموزه‌های دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با هزینه‌های هنگفت و ساخت فیلم و انتشار کتاب و ... به مقابله با مسلمانان برخاسته‌اند، اعلام کرد: امروز دشمنان با ایجاد گروه‌های تکفیری و ایجاد رعب و وحشت و اسلام هراسی به گونه‌ای دیگر به جان مسلمانان افتاده‌اند. 

 

وی افزود: بدخواهان دین اسلام برای اینکه به اهداف شوم خود برسند از میان مسلمانان عده ای را اغفال کردند و از سوی آنها اقدام به اعمال تروریستی می‌کنند و این‌گونه چهره خشنی از اسلام را به جهانیان نشان می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان ولادت پیامبر گرامی اسلام را سبب از بین رفتن شرک و خروج دنیای بشریت از ظلمت و تاریکی دانست و گفت: ولادت نبی اکرم(ص) ایام الله است و باید گرامی داشته شود، اما تکفیری‌ها و وهابی‌ها برگزاری مراسم مولودی خوانی و گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) را بدعت و حرام می‌دانند و می‌خواهند از انجام آن جلوگیری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: شیخ سعودی برگزاری مولودی برای پیامبر اسلام(ص) را بدعت خوانده اما شیخ علی جمعه، مفتی سابق مصر علیه این فتوا موضع گرفته و عنوان کرده این جشن ها را باید قوی تر از گذشته برگزار کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با یادآوری فرمایشات امام (ره) با محور وحدت امت اسلامی، افزود: امروز هر چه داریم از برکت اسلام است و هر آسیبی نیز که به امت اسلامی وارد شده در نتیجه تفرقه و اختلاف بوده است./967/پ202/ب6

ارسال نظرات