۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۷۵۹
حجت الاسلام دانشمند:

هدف جریان صهیونیسم جهانی ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ امور مذهبی با تأکید بر ضرورت وحدت شیعه و سنی، گفت: امروز تبلیغات و نفوذ جریان صهیونیسم جهانی ما را نسبت به برادران اهل سنت بدین کرده درحالی که حساب برادران اهل سنت با جریانات وهابی و سلفی تکفیری متفاوت است.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، کارشناس و مبلغ امور مذهبی ظهر امروز در جلسه ای که به همت مؤسسه فرهنگی شهید صیاد شیرازی به مناسبت ایام هفته وحدت برگزار شده بود، گفت: امروز معرکه تفرقه میان اهل سنت و شیعه را صهیونیست جهانی مجری و کارگردانی می‌کند.

 

وی افراط و تفریط در مسائل دینی و سیاسی و خلاف نظر مراجع و ولی فقیه قدم برداشتن را نمونه بارز و حقیقی اسلام آمریکایی ذکر کرد و افزود: تقلید و تبعیت از مراجع تقلید و علمای دینی فقط مختص به مسائلی نظیر نماز و روزه نیست بلکه یک مسلمان و یک شیعه باید در همه مراحل زندگی خود از از علمای دین و از مراجع تقلید و ولی فقیه اطاعت کند و کسی حق برخورد گزینشی و سلیقه‌ای با تکالیف شرعی و دینی ندارد.

 

حجت‌الاسلام دانشمند در ادامه افزود: امروز تبلیغات و نفوذ جریان صهیونیسم جهانی ما را نسبت به برادران اهل سنت بدبین کرده در حالی که حساب برادران اهل سنت با جریانات وهابی و سلفی تکفیری که الان با اسم داعش و سایر گروها و اسمها در دنیا شکل گرفته است فرق دارد.

 

هدف جریان صهیونیسم جهانی اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی است

پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه افزود: همین جریانات سلفی و تکفیری در میان اهل سنت نیز هیچ پایگاه مردمی ندارند و دارای بدترین اقبال در میان اهل سنت هستند و ما شعیان که ادعا داریم که مرید ائمه و پیانبر اسلام هستیم حواسمان را به خوبی جمع کنیم که کلمه وحدت است که می تواند از تفرقه جلوگیری کند.

 

این خطیب برجسته کشوری گفت: اختلاف اهل سنت و شیعه فقط در یک موضوع بوده که بحث امامت و جانشینی پیامبر از سوی ائمه اطهار هست که با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که روی اختلافات پافشاری نکنیم و بیشتر روی مشترکات تلاش کنیم و همه ما نیز باید به این فرموده رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم.

 

وی در ادامه افزود: محبت اهل سنت به ائمه ما کاملا مثال‌زدنی است مانند آنچه که امسال در مراسم شهادت امام رضا اتفاق افتاد که کاروان اهل سنت افغانستان و پاکستان که پای پیاده به حرم امام رضا  مشرف شده بودند و مانند همه عزادران خود را در عزای حضرت رضا(ع) شریک می‌دانستند این یعنی که باید ما با اهل سنت از سر سلم و دوستی ارتباط و وحدت بیشتری پیدا کنیم.

 

وی  با تأکید بر این‌که بی اعتمادی نسبت به خدا شرک است، گفت: این شرک چشمه جوشان را خشک می کند و دست به هرکاری بزنیم نتیجه نمی گیریم؛ خدایی که ابراهیم(ع) را از آتش نمرود نجات داد، آیا نمی تواند احتیاجات زندگی ما را برآورده کند؟!

 

حجت الاسلام دانشمند به تفاوت های وهابیت و سلفی گری با اهل سنت واقعی اشاره کرد و افزود: بسیاری از اهل سنت از اسما فرزندان اهل بیت مانند جواد رضا حسن و حسین در نام فرزندانشان استفاده می کنند و بسیاری از آنها در ایام محرم صفر به زیارت کربلا می روند.

 

اگر مرا قطعه قطعه کنند نمی توانند بنده را مقابل نظام و رهبری قرار دهند

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در خیلی از موارد دیگر که بارها با تعدادی از مفتی ها و علما اهل سنت در باب زیارت و اعتقاد به شفاعت در درگاه معصومین بحث و گفت و گو کردم، قریب به صدرصد اهل سنت بحث شفعات و زیارت رفتن معصومین را قبول دارند و آنچه که به نام کفر دانستن زیارت قبور اولیا و ائمه گفته می شود صرفا تفکر وهابیون و  گروهای تکفیری مانند داعش است که عناصر تشکیل دهنده این گروههای تندروی تکفیری را یهودیان و صهیونیست های مقیم کشورهای مختلف که به عراق و سوریه آورده شده اند و تشکیل می دهند.

 

وی ضمن ابراز برائت خود از جریاناتی که افراط گرایانه حرکت می کنند، گفت: متأسفانه برخی کلیپ هایی از من با هدف خاصی  نشر داده شده است، من اعلام می کنم از ارتباط با فرقه شیرازی ابراز برائت کرده و صراحتاً بیان می‌کنم که  مدت هاست در شبکه‌های ماهواره ای این جریان حاضر نمی‌شوم.

 

این مبلغ حوزه علمیه اصفهان وجود ولی فقیه را در نظام جمهوری اسلامی مایه حفظ آرامش و امنیت دانست و افزود: وجود ولی فقیه سبب شده از گزند شرور دشمان مصون بماند و نمونه جدید تمسک به ولایت فقیه را در عراق و در زمانی که داعش به نزدیکی شهر نجف اشرف رسید فرمان جهاد آیت الله سیستانی به عنوان حکم یک نماینده ولی فقیه در کشوری اسلامی مانند عراق طوفانی از بسیجیان مردمی تشکیل شد که حدود 5 میلیون نفر را به مقابله با این گروه اعزام شدند.

 

بنده سرباز ولایت بوده ام و خواهم ماند

حجت‌الاسلام دانشمند در ادامه خاطرنشان کرد: پراکندگی‌های فکری و چند دسته شدن ضربه های بسیاری را بر پیکره شیعه وارد کرده است، در نماز جماعت مأموم باید حتما از امام جماعت پیروی کند و از این طریق است که به ما درس ولایت پذیری و پیروی کردن از رهبر و ولی می‌دهد، در نماز جماعت شخص باید تابع امام جماعت باشد و تنها از او اطاعت کند و ما باید این موضوع را سرلوحه زندگی عبادی و سیاسی خود قرار دهیم.

 

وی تأکید کرد: من قبلاً هم در محافل متعدد اعلام کرده‌ام که بنده سرباز ولایت بوده‌ام و خواهم بود و اگر بنده را قطعه قطعه هم بکنند، نمی‌توانند بنده را در مقابل نظام و رهبری قرار بدهند و زمانی که  رهبر انقلاب سفارش و توصیه به بصیرت می‌کنند، یعنی چنین جایی باید بصیرت داشت، یعنی شناخت دوست و دشمن و این که تشخیص دهیم تیری که دشمن درست می‌کند به دست دوست شلیک نشود.

 

حجت الاسلام دانشمند در پایان افزود: البته همه ما دوستداران اهل بیت باید به فرموده آنها که همیشه وحدت و عدم تفرقه میام مسلمین را رمز بقای اسلام می دانستند را به معنای واقعی  کلمه جامع عمل بپوشانیم./939/پ202/ب6

ارسال نظرات