۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۹۷۷۶
آیت‌الله نوری همدانی:

ایران هیچ گاه عراق را تنها نخواهد گذاشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که ما آماده کمک رسانی و همکاری با ملت عراق هستیم، گفت: ما با تمام قوا آماده خدمت به شما هستیم تا در برابر تروریست‌ها دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستید.
ديدار حجت الاسلام سيد عمار حکيم با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار عمار حکیم که شامگاه سه شنبه برگزار شد، با بیان این‌که مبانی دینی ما نسبت به هوشیاری و بیداری در برابر دشمنان تأکید می‌کنند، گفت: اسلام نسبت به آگاهی درباره مسائل مختلف جهان تأکید می‌کند.

 

وی افزود: اگر فرد نسبت به جریان‌ها و رخدادها آشنایی کافی را داشته باشد می‌تواند در برابر فتنه‌ها و جریان‌های منحرف ایستادگی کند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که در برابر فتنه‌ها و جریان‌ها چاره‌ای جز وحدت و انسجام نیست، بیان داشت: دشمنان می‌بینند که سخت‌ترین و کاری‌ترین ضربه را به وسیله ایجاد اختلاف وارد می‌کنند، از این‌رو در طول تاریخ نسبت به این موضوع کوشیده‌اند.

 

وی ادامه داد: دشمنان اکنون نیز به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان به ویژه شیعیان و اهل تسنن هستند، حتی توانسته‌اند که کشورهای اسلامی را قطعه قطعه کنند؛ عربستان، قطر، بحرین در راه ایجاد اختلاف، عملی شدن نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.

 

این مرجع تقلید مسؤولیت مسلمانان به ویژه علما را در این دوران بسیار سنگین عنوان کرد و بیان داشت: امروز باید همه مسلمانان به ویژه علما هوشیار و بیدار باشند؛ خوشبختانه مراجع تقلید عراق و شما توانسته‌اید در میان مردم وحدت ایجاد کنید، مردم تابع مراجع و علما هستند.

 

وی تصریح کرد: امام راحل نیز نسبت به اتحاد شیعه و سنی تأکید داشتند و در دفاع مقدس افراد را عاشق شهادت کردند؛ اکنون نیز در عراق وحدت حاکم است که این بسیار مهم بوده و باید حفظ شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بیت شما بیت شهادت و جهاد است، گفت: حضور شما در جبهه‌ها جنگ علیه تروریست‌ها نقش بسزایی در بسیج کردن مردم دارد؛ عراق دارای شیعیان پایدار است که اهل سنت نیز با شما هستند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که ما نیز آماده کمک رسانی و همکاری با ملت عراق هستیم، یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی که در عراق حضور دارد از ما است، ما در ایران هزاران حاج قاسم داریم.

 

وی افزود: ما با تمام قوا آماده خدمت به شما هستیم تا در برابر تروریست‌های دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستید؛ البته اکنون شاهدیم که آمریکایی‌ها و غرب‌ها نیز در کشور عراق حضور دارند ولی آنها قصد خوبی ندارند و به دنبال منافع خود و بلکه تسلط بر مسلمانان هستند، سخنان اینها نیز دروغ است و گرنه به دنبال کمک به ما نیستند./993/پ202/ج

ارسال نظرات