۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۸۰۵
امام جمعه برازجان:

ایجاد تفرقه بین مسلمانان سیاست استعمارگران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برازجان با بیان این‌که وحدت عامل پیروزی، موفقیت و مایه رحمت است، گفت: سیاست های همیشه استعمار این بوده که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کرده تا خود حکومت کند.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره ضرورت وجود وحدت در بین مسلمانان گفت: در آیات قرآن و احادیث پیامبران بر وحدت و عدم پراکندگی تاکیدات بسیاری شده است چرا که این پراکندگی به دنبال آن ضعف و ذلت خواهد بود و نتیجه آن نزاع، جدایی، شکست خوردن و از بین رفتن قدرت است.

 

وی در ادامه وحدت را عامل موفقیت عنوان کرد، و بیان داشت: همیشه وحدت عامل پیروزی، موفقیت و مایه رحمت بوده و در مقابل آن، تفرقه مایه شکست بوده است و بر همین اساس معمار کبیر انقلاب یکی از اهدافی که دنبال کرد پیام هفته وحدت بود.

 

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه با وحدت توانستیم در دفاع مقدس بر دشمن غلبه کنیم، گفت: با داشتن وحدت در سطح کلان هم اگر همه ملت ها با هم وحدت داشته باشند می توان بر مشکلات غلبه کرد.

 

امام جمعه برازجان ایجاد تفرقه بین مسلمانان را سیاست استعمارگران دانست، و خاطرنشان کرد: سیاست های همیشه استعمار این بوده که میان مسلمانان تفرقه ایجاد، و خود حکومت کند، بنابراین این کار سیاسیت های استعمارگران است تا بتواند به اهداف خود از این طریق دست یابند.

 

وی ادامه داد: وجود فرقه های افراطی که بعضاً در میان شیعه هم به وجود آمده همه اینها در راستای سیاست هایی است که میان مسلمانان اختلاف، و آنان را تضعیف کند بنابراین در شرایط فعلی که با مشکلات عدیده ای به ویژه در حوزه استکبار و گروه های تکفیری گرفتار هستیم، بیش از هر زمانی این وحدت بین مسلمانان احساس می شود.

 

حجت الاسلام مصلح بیان داشت: باید این وحدت را جدی بگیریم و بر اشتراکات بین مسلمانان که همانا قرآن، قبله و ارزش های اسلامی است تاکید کنیم و بر روی این مشترکات اتفاق کنیم.

 

امام جمعه برازجان افزود: دشمنان ما مشترک هستند و باید برای جلوگیری از ضعف و سستی مسلمانان بر وحدت بیشتر میان مسلمان شیعه و سنی تلاش کنیم؛ الحمدالله ایران اسلامی به عنوان نمونه بارزی از وحدت بوده و است و هم با هدایت های امام خمینی(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری توانسته الگویی برای سایر کشورها باشد./833/ت302/ب4

ارسال نظرات