۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۳۹۸۰۸

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست علمی «بررسی هجمه‌های اعتقادی علیه وحدت امت اسلامی» در مدرسه عالی نواب، اعلام ویژه برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی در هفته وحدت و وقف ورزشی یک کارمند عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی مدرسه عالی نواب، نشست علمی «بررسی هجمه‌های اعتقادی علیه وحدت امت اسلامی» با حضور دکتر بیوک علیزاده، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) 17 دیماه ساعت 15:30 در محل این مدرسه برگزار می‌شود.

 

موقوفه ای بنام حضرت زهرا(س)

واقف خیر اندیش محمود آلانی، زمینی به مساحت 1500 متر مربع واقع در بلوار امیریه مشهد را جهت احداث اماکن تجاری منفعتی، فرهنگی مذهبی، قرآنی، آموزشی مذهبی، پژوهشی، درمانی، خیریه ای، خدماتی و ایجاد اشتغال و ... با اولویت موارد مذکور به تشخیص و صلاحدید متولی وقف کرد.

 

 ارزش وقف مذکور 25 میلیار ریال است و طبق نیت واقف، کلیه اماکن در دست احداث با نام حضرت فاطمه زهرا(س) نامگذاری می شود.

 

وقف ورزشی یک کارمند به ارزش هشتاد میلیون تومان در قوچان

رییس اداره اوقاف قوچان گفت: واقف خیر اندیش عباس کردستانی، کارمند اداره اوقاف شهرستان قوچان سهم الارث از منزل پدری خود را جهت امور ورزشی شهرستان وقف کرد.

 

حجت الاسلام حسین نیساری، ارزش این موقوفه را هشتصد میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 وقف جدید در این شهرستان ثبت شده که 7 مورد آن در هفته وقف صورت گرفته است.

 

وی ارزش وقف های سال جاری در این شهرستان را نه میلیارد و صدو هشتاد میلیون ریال اعلام کرد.

 

وقف در زمینه اشتغال و تولید از مهم ترین نیازهای کشور است

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در زمینه وقف گفت: وقف در زمینه های مختلفی مانند بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ... می تواند صورت گیرد و علاوه بر اجرای نیت واقف باعث رونق اقتصادی کشور نیز شود اما در گذشته برخی از افراد وقف را مورد سوءاستفاده قرار می دادند و با راکد شدن موقوفه اقتصاد آن نیز از بین می رفت.

 

موسی الرضا ثروتی افزود: خوشبختانه موقوفات در کشور سابقه دیرینه داشته و در حال حاضر نیز در همه استان ها و شهرستان های کشور شاهد اموال و املاک موقوفه زیادی هستیم که اگر عملکرد شایسته مدیران اوقاف را در پی داشته باشد می تواند افزایش پیدا کرده و تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

 

وی مهم ترین اولویت اوقاف را سرمایه گذاری در راستای اشتغال و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه گذاران فراوانی هستند که تمایل به مشارکت در امور وقفی دارند و زمین های خوبی در باب مسکن، کشاورزی، باغداری و ... نیز وجود دارد که می توان با تغییر کاربری، آنها را در جهت نیات واقفین تبدیل به احسن کرد و در راستای بیکاری و تولید به کار گرفت.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان های مربوطه نیز باید اطلاعات خود را به روز کرده و با بکارگیری مدیران شایسته و توانمند و اعلام عمومی این موضوع، توجه سرمایه گذاران را به وقف در بخش مسکن، کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی جلب کرده و بانی افزایش درآمد و ثروت کشور که در حال حاضر بشدت نیازمند تولید و سرمایه گذاری است شوند.

 

 وی با بیان اینکه شرایط وقف در هر استانی متفاوت است اظهار کرد: در خراسان شمالی تعدادی از سرمایه گذاران را به اداره اوقاف استان معرفی کردم که در صورتی که مدیران اوقاف دارای فکر و بینش مطلوبی باشند، می توانند این سرمایه گذاران را برای توسعه و تولید ثروت جذب کنند.

 

 ثروتی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین حمایتی لازم در حوزه وقف نیز خبر داد.گفتنی است :اولین نمایشگاه منطقه ای فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شرق کشور با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان در تاریخ 20 الی 22 دی ماه در مشهد برگزار می شود.

 

صدا وسیمای خراسان رضوی پیام آور رسول مهربانی در هفته وحدت

شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت هفته وحدت میلاد حضرت رسول اکرم( ص) پیامبر مهربانی ویژه برنامه هایی را به این شرح تهیه و تدارک دیده است؛

 

شبکه استانی صدای خراسان رضوی با ویژه برنامه های "این صبح تازه" به تهیه کنندگی مهدی مقدس زاده روز یکشنبه از ساعت 7 تا 9 (دعوت از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی)، برنامه " پیام آفتاب " از ساعت 11 تا 12:30 روز شنبه (اطلاع رسانی برنامه های هفته وحدت)، برنامه زنده" رهاورد" روز سه شنبه به تهیه کنندگی جواد حسن زاده( اعزام تیم گزارشی به منطقه سنگان خواف و صحبت با اهل تسنن)، برنامه" گفتگو" ساعت 13 تا 14 روز سه شنبه(با حضور کارشناسان سنی و شیعه حوزه و دانشگاه)،برنامه این صبح تازه از تایباد ساعت 9 تا 10 روز پنجشنبه، ویژه برنامه زنده و مستقیم "رسول مهر " جمعه ساعت 17 تا 19 و برنامه "نیم روز هفتم" از ساعت 11 تا 12 روز جمعه به موضوع هفته وحدت و همدلی شیعه و سنی و ولادت حضرت رسول ( ص) به این مناسبت می پردازد.

 

شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز با ویژه برنامه های صبح خراسانی، شب نشینی، ویژه برنامه های زنده و مستقیم ارتباط با حرم مطهر رضوی در شب و روز ولادت پیامبر و برنامه ها ی خراسان سرزمین آفتاب، نبات زعفرانی، نماهنگ و ... و پخش فیلم سینمایی در هر روز این هفته ساعت 14:15، این مناسبت را پوشش می دهد.

 

 نوای موسیقی وحدت در خراسان رضوی

واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خراسان رضوی نیز به مناسبت هفته وحدت اقدام به تولید آثار موسیقایی به این شرح نموده است.

 

قطعه «یا محمد» در ساختار پاپ به آهنگسازی و تنظیم مجید صانعی با شعری از محمد رضا آغاسی در مدح حضرت محمد (ص)، قطعه محلی «صفات محمد(ص)» با اجرا و صدای عثمان محمد پرست ویژه هفته وحدت، قطعه محلی« نور محمد (ص)» با صدای خالق عزیزی، قطعه احمد مختار برای پخش از رادیو برون مرزی( تاجیکی) با اجرای دولتمند خالف.

 

راه یابی تولیدات سیمای خراسان رضوی به جشنواره عمار

 پنجاثر تولیدی صدا و سیمای خراسان رضوی به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافت.

 

 در بخش آثار فیلم های بلند تلویزیونی تله فیلم تابستان طولانی به کارگردانی علی خزاعی فر، فیلم کوتاه پول کثیف به کارگردانی جواد علیزاده و انیمیشن لحظه های افتخار به کارگردانی احمد آبروانی و در بخش انیمیشن ، پویا نمایی روزی که آتش امد به کارگردانی سید علی موسوی نژاد و در بخش آثار مستند، مستند حسین آباد به کارگردانی جواد صداقتی به بخش مسابقه جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافت.

 

 همچنین در بخش اقلام (تبلیغی تیزر ) آثار ارسالی تیزر مستند چی بپوشم از مسعود زارعیان و تیزر های مستند های شاگرد امام و مستند مردان روح ا.... به کارگردانی حجت احمدی زر از آثار تولیدی سیمای خراسان رضوی به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند .

 

 گفتنی است از مرکز خراسان رضوی 11 اثر به این جشنواره ارسال شده است .

 

برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی، انیمیشن، نقد درون گفتمانی، فتنه 88 و جنگ نرم،تاریخ معاصر و ... معرفی می شوند.

 

 این جشنواره از 11 تا 19 دی در تهران و سراسر کشور برگزار می شود./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات