۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۸۴۶
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

وحدت امت اسلامی با محوریت پیامبر توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلامی در جهان باید هماهنگ و متحد باشند و یکپارچه عمل کنند چرا که همه ما امت واحده رسول خاتم(ص) هستیم.
حجت الاسلام ديرباز، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزند ایشان امام صادق(ع)، اظهار داشت: از اوایل پیروزی انقلاب، بنیان گذار جمهوری اسلامی و پس از ایشان مقام معظم رهبری تاکید زیادی داشتند مبنی بر اینکه باید در کشور همچنین در جهان اسلام وحدت حاکم باشد.

 

وی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا» ادامه داد: ما مسلمانان باید طبق فرمان الهی یک امت واحده باشیم و با کنار گذاشتن تفرقه‌ها و اختلافات، در جهان با اتحاد عمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: رسول اکرم(ص) رسول رحمت و مهربانی‌ها بود به حدی که خداوند کریم در کتاب آسمانی خود ایشان را به «وَإِنَّکَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ» وصف فرموده است و ما مسلمانان باید زندگی مسالمت آمیز را از ایشان فرا بگیریم.

 

منتخب مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحدت بین دشمنان جوامع اسلامی، تأکید کرد: وقتی که امت اسلامی در جهان دشمنان واحدی دارند و این دشمنان با هم متحد شده‌اند تا حکومت‌های اسلامی و در یک کلام دین مبین اسلام را در جهان ساقط کنند، این وظیفه شرعی همه مسلمانان است که با هم متحد باشند تا در مقابله با دشمنان اسلام موفق‌تر عمل کنند.

 

وی با اشاره به خطبه 25 نهج‌البلاغه، تصریح کرد: امام علی(ع) در این کلام گوهر بار عامل پیروزی دشمنانش را اتحادی که در راه باطل با هم دارند، عنوان می‌فرمایند و شکست خود و سپاهیانشان را پراکندگی در مسیر حق، و امروز نیز اگر امت اسلامی با هم متحدانه رفتار نکنند و با هم هماهنگ نباشند جامعه کفر بر سرزمین‌های اسلامی بیش از پیش مسلط می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و فرزندشان امام صادق(ع) که روز میلادشان مشترک است، در احادیث بسیاری بر اتحاد بین مسلمانان تاکید فرموده‌اند و این اهمیت مسأله اتحاد را می‌رساند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری عامل مخدوش شدن وحدت جامعه اسلامی را بی‌توجهی به نکات تربیتی دین مبین اسلام خواند و اضافه کرد: ما باید با هر مسأله‌ای که بخواهد به اتحاد جوامع اسلامی لطمه وارد سازد مقابله کنیم و بهترین این راه‌ها عمل کردن به دستورات نجات بخش اسلام است.

 

وی تأکید کرد: ما باید از هر چیزی که سبب شود به جامعه اسلامی و البته به دین اسلام صدمه‌ای وارد شود پرهیز کنیم و نگذاریم کسانی که نابودی ما و دین ما را آرزو می‌کنند به خواسته غلط خود برسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: تشکیل اجتماعات، رفت و آمدها و شرکت در غم‌ها و شادی‌های یک‌دیگر، موجب یکدلی و همراهی بیشتر بین اهل تسنن و تشیع می‌شود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رحمتی برای عالمیان بودن رسول خاتم(ص)، اظهار کرد: با الگوگیری از رسول الله(ص) و تبعیت از راه سعادت آفرین ایشان و منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش بر وحدت جهان اسلام و بلکه همه عالمیان افزوده شود تا اهداف دین مبین اسلام در جهان تحقق یابد و حکومت عدل الهی در زمین محقق شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات