۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۸۶۳

پرداخت کمک هزینه ادامه تحصیل به دانشجویان و نخبگان قرآنی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از پرداخت کمک هزینه ادامه تحصیل به دانشجویان و نخبگان قرآنی استان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خبر داد.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این که یکی از فعالیت های مهم سازمان اوقاف گسترش فعالیت های قرآن محور است، ادامه داد: در حال حاضر در هرکدام از بقاع متبرکه خراسان جنوبی به صورت روزانه ببیش از سه تا چهار کلاس قرآنی برای گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ وقف قرآنی در خراسان جنوبی در مقایسه با سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: خوشبختانه تعداد محافل قرآنی در خراسان جنوبی روبه افزایش است و همچنین تقاضا و مشاوره برای وقف های قرآن در استان گسترش یافته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری مسابقات قرآنی سراسری در شهرستان طبس نقش موثری در افزایش مراجعه خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندانشان داشته است، تاکید کرد: اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را در استان گسترش دهیم در ترویج سایر اصول سبک زندگی دینی در میان مردم موفق خواهیم بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که متاسفانه فرهنگ قرآن آموزی در استان با توجه به میران جمعیت و سطح سواد مردم کم است، تصریح کرد: خانواده ها باید برای خود تقید ایجاد کرده و همانطور که فرزندانشان را در انواع کلاس های فوق برنامه ثبت نام می کنند در ثبت نام آن ها در کلاس های قزآنی کوشا باشند و عمل به قرآن و انس با قرآن را جز بخش های جدایی ناپذیر زندگی فرزندانشان تبدیل کنند تا بتوانند انسان های شایسته ای را در جامعه تربیت کنند.

 

وی با بیان این که سازمان اوقاف در راستای گسترش فرهنگ قرآنی از دانشجویانی که نخبه قرآنی هستند حمایت کرده و به آن کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند، اظهار کرد: هزینه ادامه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که نخبه قرآنی باشند در قالب شهریه به آنها پرداخت می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از پایان نامه های دانشجویانی که به صورت گسترده با 20 موضوع قرآنی مرتبط باشد حمایت صورت خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام گرایلی شرایط پرداخت کمک هزینه تحصیلی به نخبگان قرآنی را کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآنی استانی و کشوری عنوان کرد و افزود: علاقمندان برای اطلاع از نحوه حمایت از پایان نامه های خود می توانند با کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه تماس گرفته و یا چکیده پایان نامه خود را به دبیرخانه این سازمان ارسال کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از برگزاری جشن های محوری در بقاع متبرکه همزمان با سالرزو ولادت حضرت رسول اکرم (ص) خبرداد و یادآور شد: همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) بیش از 100 مبلغ به صورت محوری به بقاع متبرکه و مجتمع های فرهنگی ومذهبی خراسان جنوبی اعزام شده و پیرامون سیره حضرت رسول برای مردم سخنرانی خواهند کرد./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات