۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۸۶۶
استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

تبیین مسأله مهدویت محور تبلیغ روحانیان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما حدود 200 روایت در مورد غیبت حضرت صاحب الزمان(عج) داریم، افزود: مبلغان دینی باید در اصول تبلیغی خود به طور اختصاصی و کاربردی به مقوله مهدویت و غیبت آن حضرت بپردازند.
بصيرت مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمد مهدی حائری پور، استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم امروز در کارگاه آموزشی دو روزه مهدویت ویژه مبلغان حوزه علمیه مازندران در اردوگاه قرآنی شهدای چاکسر در فریدونکنار با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: روحانیان باید به گونه ای در مورد امام عصر(عج) صحبت کنند که اگر غیبت امام پنج هزار سال یا حتی اگر 50 هزارسال به طول انجامید، نسل جوان جامعه ما منتظر حقیقی آن حضرت باقی بمانند.

 

وی پاسخگویی به شبهات و مقابله با انحراف های احتمالی پیرامون مسأله مهدویت و انتظار را یکی از رسالت مهم های مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان شبهات و بدعت های بسیاری را در پیرامون مسأله مهدویت و انتظار در جامعه اسلامی ترویج می کنند.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: در روایتی در بحارالانوار آمده است که امام صادق(ع) می فرمایند: اگر در زمان غیبت حضرت عصر(عج) نبودند عالمانی  که دارای سه ویژگی اساسی دعوت کننده به سوی حضرت، دلالت کننده به حضرت و دفاع کننده از دین امام، با حجت های الهی بودند، کسی باقی نمی ماند مگر اینکه از دین خدا خارج گشته و مرتد شود.

 

وی با بیان این که کسی که با عقیده و علاقه به امام زمان(عج) دلالت می کند، دچار انحراف و سستی نمی شود، خاطرنشان کرد: سست شدن عقیده زمینه تزلزل در پایبندی دینی را نیز فراهم می کند.

 

حجت الاسلام حائری پور با اشاره به این که ما حدود 200 روایت در مورد غیبت حضرت صاحب الزمان(عج) داریم، افزود: مبلغان دینی باید در اصول تبلیغی خود به طور اختصاصی و کاربردی به مقوله مهدویت و غیبت آن حضرت بپردازند.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان این که جوان امروز هنگام شنیدن شبهه، باید به وسیله یک دلیل مستدل و مستند قانع شود، تصریح کرد: روز قیامت هویت انسان ها وابسته به امامی است که در دنیا برگزیدند.

 

وی با بیان این که ائمه معصومین(ع) همان صراط مستقیم، به سوی خداوند هستند، بیان داشت: تنها راه رسیدن به خدا امام عصر(عج) است و ایشان میزان سنجش امروز آن زمان هستند.

 

حجت الاسلام حائری پور در ادامه سخنان خود افزود: روحانیان به عنوان مبلغ و مردم به عنوان متعلم باید ذهن خود را متمرکز کنند تا در صراط مستقیم قدم بگذارند.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ضمن بیان روایات متعدد در رابطه با امام شناسی گفت: امام صادق(ع) به فضیل فرمود؛ امام زمانت را بشناس زیرا این کار ضرری بر تو وارد نمی آورد، بله به سود تو نیز خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: اینکه امام زمان(عج) می آید و در دنیا ظلم و ستم را نابود می کند، مسلتزم این است که ما نیز به وظیفه خود عمل کنیم و یک جا ننشینیم و منتظر ظهور نباشیم و عمل کنیم.

 

حجت الاسلام حائری پور با تأکید بر این که برای جوانان باید تبیین شود که در بحث های اعتقادی، ایمان به غیب یک بخش مهم آن است و این که بعضی از جوانان ما برای هر چیز در رابطه با مسائل اعتقادی دلائل عقلی می طلبند، نشان رو به سستی رفتن اعتقاد است؛ نباید ایمان به غیب را کنار گذاشت.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان این که در همه ادیان خداپرست، ایمان به غیبت وجود دارد و ما باید در زندگی اعتقادی خود بفهمیم که غیب وجود دارد و بهشت و جهنم همه مظهر غیب هستند، تصریح کرد: کسی که به خدا ایمان دارد به یقین به غیب نیز ایمان دارد.

 

حجت الاسلام حائری پور در ادامه سخنان خود با بیان این که در بحث های مهدویت، تلاش بر این است که ضرورت بحث مهدویت و امام شناسی تبیین شود، خاطرنشان کرد: اگر جهت گیری جوانان امروز رو به صراط مستقیم باشد، با تکرار و استمرار در بین جوانان نهادینه می شود و صراط مستقیم خود را آشکارا نشان می دهد.

 

وی در پایان با بیان این که جامعه امروز ما علم آن چنانی نمی خواهد، افزود: در خانواده های امروزی علم به تنهایی اثر خاصی ندارد و تنها علم با عمل است می تواند اثرگذار باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات