۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۸۸۴
نماینده ولی فقیه در گلستان:

اهانت به مقدسات دینی شیعه و سنی عامل تضعیف اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت تقویت وحدت میان امت اسلامی تأکید کرد و گفت: اهانت به مقدسات دینی شیعه و سنی از سوی هر گروه و جریانی تضعیف اسلام است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در در مراسم جشن بزرگ وحدت در جمع مردم شهرستان آق قلا، وحدت و همبستگی را مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که دنیای کفر همه توان خود را در جهت ایجاد اختلاف میان امت پیامبر به کار گرفته، وحدت رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وحدت و اتحاد، همدلی و برادری بین امت اسلامی خواست حق تعالی و نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: وحدت یک نعمت الهی و مورد تأکید شریعت محمدی و ائمه معصومین(ع) که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت و برادری علاوه بر منشأ دینی، منشأ عقلانی نیز دارد، افزود: بسیاری از آداب دینی و اجتماعی که مورد توجه همه ما است بر پایه وحدت استوار است. 

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اختلاف سلیقه ها بین شیعه و اهل سنت خاطرنشان کرد: با وجود این اختلاف سلیقه ها، یک واقعیت مهم نیز وجود دارد که عقل نیز بر آن صحه می گذارد و آن این است که همه ما مسلمان و پیرو حضرت محمد(ص) هستیم و نباید اختلاف های جزیی موجب تفرقه و دودستگی میان ما شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر ضرورت بیداری مسلمانان از خواب غفلت و توجه بیشتر به وحدت، به فعالیت شبکه های ماهواره ای که به نام شیعه و اهل سنت از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی راه اندازی شد اشاره کرد و افزود: در این شبکه ها به مقدسات این دو مذهب بزرگ توهین می شود.

 

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این قبیل کارها، نه دفاع از شیعه است و نه دفاع از اهل سنت بلکه تیشه به ریشه اسلام می زند و مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حوادث عربستان اشاره کرد و گفت: با وخیم شدن حال پادشاه عربستان و برای جانشینی وی و به اصطلاح خادم الحرمین، با آمریکا مشورت می شود و این برای امت اسلامی شرم آور است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر 57 کشور جهان اسلام دست به دست هم دهند رژیم صهیونیستی به راحتی نابود می شود اما در عمل برخی کشورهای عربی از این رژیم غاصب حمایت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با تبریک ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت گفت: هفته وحدت که بر پایه نگاه و تفکر امام راحل پایه گذاری شد امروز در جهان اسلام گسترش یافته است.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در کشور نیز تأکید کرد و افزود: ملت ایران در سایه وحدت تاکنون موفقیت های زیادی به دست آورده است و معلوم نبود اگر وحدت نبود چه اتفاقات ناگواری در کشور و این استان حادث می شد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات