۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۹۸۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت عزت‌بخش مسلمانان و حافظ دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه از وحدت به عنوان عزت‌بخش مسلمانان و حافظ دین نام برد و گفت: وحدت به معنای عقب نشینی از اعتقادات مذهبی نیست، بلکه بر این اساس ایده های مشترک مطرح و اختلافات در راستای پیشبرد اهداف اسلام کنار نهاده می‌شود.
حجت الاسلام سيد علي ذاکري

حجت الاسلام سید علی ذاکری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تأکید مبانی اسلامی بر وحدت کلمه گفت: با بررسی آیات و روایات می توان فهمید که خداوند و ائمه طاهرین(ع) تأکید بسیاری بر وحدت جامعه حول یک محور واحد دارند.

 

وی به آیه«قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُم» افزود: دین اسلام به مسلمانان دستور داده است که حتی با غیر از کسانی که به دین اسلام روی آوردند در مسیر خداشناسی وحدت نظر داشته باشند.

 

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) در زمانی زندگی می کردند که حکومت و مدیریت جامعه بر وفق مراد آنها نبود، ایشان با طرح موضوع تقیه می کوشیدند که بافت اجتماعی جامعه را متحد کنند؛ مسؤولان کشور نیز باید با رعایت بیشتر در مسأله وحدت سبب تحکیم نظام اسلامی شوند.

 

وی با اشاره به لوازم ایجاد وحدت کلمه در جامعه ادامه داد: به صورت طبیعی افراد گرایش های گوناگونی را دنبال می کنند، حتی طرز تفکر و دیدگاه در یک خانوداه یکسان نیست؛ بنابراین باید به مشترکات توجه داشت تا عزت مسلمانان و آبروی دین حفظ شود.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که وحدت به معنای عقب نشینی از اعتقادات مذهبی نیست ابراز داشت: در مسأله تقریب مذاهب قرار بر این نیست که یک شیعه، سنی شود و یک سنی به مذهب تشیع روی آورد، در وحدت باید ایده های مشترک مطرح و مورد توجه واقع شود و اختلافات یکدیگر را در راستای پیشبرد اهداف اسلام تحمل کنیم.

 

وی به راه شناخت و علائم جریان تفرقه اشاره کرد و یادآور شد: اگر حامیان وحدت با همدلی اقتدار لازم را ایجاد کنند، کسانی که از مخالفت با وحدت سخن می گویند به یقین راه به جایی نمی‌برند./1323/ت302/ی

ارسال نظرات