۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۸۹۶

پیام آیت الله شبستری در پی درگذشت پدر رهبر حزب اسلام آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت پدر حاج محسن صمداف، رهبر حزب اسلام کشور جمهوری آذربایجان، را تسلیت گفت.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت پدر حاج محسن صمداف، رهبر حزب اسلام کشور جمهوری آذربایجان، را تسلیت گفت.

 

در این پیام آمده است: از شنیدن خبر ناگوار درگذشت مرحوم مبرور، آقای حاج مردان صمداف متاسف شدم. اینک مصیبت وارده را به فرزند برومند و رشیدش، آقای دکتر حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان، که به جرم دفاع از حجاب و ارزش های اسلامی مدت مدیدی است در زندان به سر می برد، و همه مردم متدین آذربایجان تسلیت می گویم و برای مرحوم تازه گذشته غفران و رضوان الهی و برای عموم مسلمانان و آزادی خواهان جهان سربلندی و پیروزی آرزومندم.

 

سردار احمدی مقدم به تبریز سفر می کند

 

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای افتتاح بیمارستان منطقه ای نیروی انتظامی در تبریز به آذربایجان شرقی سفر می کند. این بیمارستان که در میدان جهاد تبریز و با ظرفیت اولیه 64 تختخواب ساخته شده است؛ فردا با حضور بالاترین مقام انتظامی کشور افتتاح رسمی می شود.

 


سردار سیداحمدیان معاون بهداشت امداد و درمان ناجا نیز دیگر میهمان برنامه افتتاحیه فردا است که 23 مهرماه نیز با حضور در تبریز و بازدید از مراحل نهایی آماده شدن این مرکز بهداشتی خبر بهره برداری این بیمارستان در آینده نزدیک را اعلام کرده بود.


 
این بیمارستان که در محل زمین چمن سابق نیروی انتظامی استان در میدان جهاد در مدت 7 سال و با هزینه 500 میلیارد ریالی بنا شده است 8 اتاق عمل را نیز شامل می شود. 100 پزشک عمومی و متخصص این بیمارستان به کادر رسمی و وظیفه نیروی انتظامی، خانواده های ایشان و عموم مردم استان خدمات پزشکی ارائه خواهند داد.

 


بخشهای عمومی و پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی، اودیومتری و اپتومتری این بیمارستان از فردا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و بنا به اعلام عباس صمدزاده رئیس بیمارستان منطقه‌ای الغدیر ناجا در آینده با برنامه‌ریزی‌های لازم بر کمیت و کیفیت خدمات تخصصی و فوق تخصصی افزوده خواهد شد.

 

بهره مندی بیش از 67 هزار نفر از برنامه های قرآنی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز

 


حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در 9 ماه سال جاری، 67 هزار و 704 نفر از برنامه های قرآنی این معاونت بهره مند شده اند.

 


وی با بیان این‌که این معاونت بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی خود را معطوف به برنامه های قرآنی کرده تا علاوه بر ایجاد بستر مناسب فعالیتی در راه اعتلای فرهنگ قرانی جامعه نیز بکوشد، گفت: شهروند نمونه، شهروندی است که پیروی از تعالیم و آموزه های قرآنی را به عنوان محور در انجام تمام کارهای خود بکار گیرد.

 

حجت الاسلام حمیدی اعلام کرد: شهرداری در حوزه آموزش مسایل مذهبی و قرآنی مردم در 9 ماه امسال 215 برنامه متنوع از جمله همایش ها، برنامه های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی کرسی های تلاوت قرآن، برگزاری محفل انس با قرآن و ویِژه برنامه های آموزشی بر اساس آموزه های دینی، اعتقادی و اخلاقی و شناسایی سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و عترت اجرا کرده است.

 

دیدار مدیر کل کمیته امداد با جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران تبریز

 

حسین دشتی در این دیدار صمیمی با بیان این‌که شهدا نقش ارزنده ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، تصریح کرد: مقام شهیدان در نزد خدای متعال بسیار والاست و باید به خانواده آنان و ایثارگران احترام و ارزش زیادی قائل شد.

 


وی با بیان این‌که خانواده های شهدا همیشه در رسیدگی به فقرا و نیازمندان پیشقدم هستند زیرا به توصیه شهیدان در توجه به معیشت فقرا عمل می کنند، اظهار داشت: عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده های شهدا بی دلیل نیست و دیدار با خانواده های شهدا جزو برنامه های ثابت و مستمر ایشان است.

 


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که هرچه انقلاب اسلامی و نظام دارد از برکت خون شهدا و خانواده‌های آنهاست، تاکید کرد: یکی از مؤثر‌ترین راه‌های نشر و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت، ارتباط مستمر با خانواده‌های شهدا است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات