۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۹۰۰
دادستان شهرستان نکا:

انفاق غنی ترین دستور اسلامی برای ریشه کنی فقر و محرومیت است

خبرگزاری رسا ـ دادستان شهرستان نکا گفت: ریشه فقر و محرومیت با انفاق در راه خدا از بین می‌رود.
فقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام علی اکبر ذوالفقاری، دادستان نکا امروز در جشن گلریزان در فرمانداری این شهرستان با اشاره به کار خیر و خداپسندانه خیران اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان از سفارش های دین ما است و به همین دلیل باید در این رابطه از یکدیگر سبقت بگیریم.

 

وی ادامه داد: فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان در سیره همه انبیاء و اولیاء مورد تاکید قرار گرفته است که باید همه ما با الگوپذیری از این اولیای الهی در جهت خیر رساندن به همنوعان تلاش کنیم.

 

دادستان نکا با اشاره به آثار انفاق گفت: تزکیه و طهارت نفس، دوری از بخل، آرامش روحی، افزایش نعمات، قرب به خدا، امنیت اجتماعی و ایجاد رافت در زندگی از آثار این کار خیر و حسنه است.

 

وی بیان داشت: در اسلام فرهنگ انفاق یک فرهنگ غنی است که باعث مسؤولیت فرد در مقابل جامعه و متقابلاً مسؤولیت جامعه در مقابل فرد می‌شود و در جامعه‌ای که هدفش جلب رضایت پروردگار است، باید این مسأله مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: هدف از جشن های گلریزان، جمع آوری کمک های خیرین به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و سایر محکومان مالی غیرکلاهبرداری که توان پرداخت دیه و بدهی خود را ندارند، است.

 

حجت الاسلام محمد تقی ربیعی، رییس دادگستری نکا نیز در این مراسم گفت: افراد آبرومندی در جامعه هستند که به دلیل عدم توان مالی در زندان به سر می برند که باید با کمک خیرین در جهت آزادسازی آنان اقدام شود.

 

وی ادامه داد: کمک های جمع آوری شده در شهرستان نکا برای آزادسازی محکومان مالی و جرائم غیر عمد این منطقه استفاده می شود و مطمئن باشید که این کار خیر در نزد خداوند دارای ارج و قرب بیشمار است.

 

فرماندار نکا در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت پیش‌شرط زندگی بشر در هر جامعه‌ای است و وظیفه قانون ایجاد امنیت است و در جامعه‌ای که امن باشد میدان کار برای سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر است.

 

رحیم قاسمی طوسی گفت: این جشن گلریزان، اقدام نیک، حسنه و خداپسندانه ای است که باید ارج نهاده شود و در جهت ترویج و بسترسازی و استفاده بهینه از کمک های مردم خیر و نیک اندیش تلاش بیشتری انجام شود./1317/پ203/ب1

ارسال نظرات