۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۳۹۹۱۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان:

هدف از وحدت برتری یک مذهب بر مذهب دیگر نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با بیان این که دشمن درصدد تفرقه میان مذاهب اسلامی است، گفت: هدف پروژه وحدت، برتری یک مذهب بر مذهب دیگر نیست.
وحدت

حجت الاسلام داوود عباسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این که پیامبر اکرم(ص) به عنوان بزرگترین رهبربزرگ اسلام توانست تمدنی بزرگ برپایه همدلی و وحدت بنا کند، اظهارکرد: پیامبر(ص) توانست مردمی را که درجهالت و تعصب محض به سرمی بردند را باهم متحد سازد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) برای متحد کردن مردم عرب ازهیچ شروع کرد، افزود: یکی از مولفه‌هایی که در پیروزی امت اسلامی در همه ادوار و اعصار نقش موثری داشته مساله وحدت، انسجام و اخوت است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با تاکید بر این که پس از پیروزی انقلاب و با رهنمودهای ارزشمند امام خمینی (ره) سرفصل های وحدت در نظام جمهوری اسلامی ایران بنا گذاشته شد، ادامه داد: بدون شک پس ازپیروزی انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی، رهبران نظام پروژه وحدت اسلامی را دنبال کرده و در راستای نهادینه کردن آن تلاش کردند.

 

وی با بیان این که دشمن به دنبال تفرقه میان مذاهب اسلامی است،افزود: هدف از وحدت اسلامی، ایجاد یک مذهب واحد نیست بلکه هدف متحد کردن مسلمانان با هم و تحت ضوابط خاص هر مذهب است.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: ایجاد یک مذهب واحد و برتری مذهب شیعه بر دیگر مذاهب از سخنان تحریک آمیز دشمن است که باید علمای شیعه و سنی با بصیرت و آگاهی مردم  را نسبت به این توطئه ها آگاه و هوشیار کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمن در جنگ سخت نتوانست پیروز شود، تاکید کرد: در دنیای امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که مسلمانان پایبند اعتقادات خود هستند، بنابراین از طریق مطرح کردن اندیشه ها خرافی می خواهد اسلام ومسلمانان را از بین ببرد.  

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: مسلمانان نباید با طرح مسأل اختلافی به دشمن فرصت اختلاف افکنی بدهند.

 

وی مسلمانان را به هوشیاری دعوت کرد و گفت: استکبار با لباس اسلام در قالب گروهک های تروریستی وارد سرزمین های اسلامی شده است و می خواهد چهره اسلام و مسلمانان را در دنیا خراب کند و اسلام را دینی خشن و منحرف جلوه دهد.

 

حجت الاسلام عباسی قرآن وپیامبر(ص) را محور وحدت دانست و تصریح کرد: وحدت واژه‌ای مقدس و برگرفته از آیات قرآن کریم، کلام اهل بیت و بزرگان دین و ابزاری معنوی اما تاثیرگذار برای حفظ و اعتلای عزت و قدرت اسلام است.

 

وی هفته وحدت را فرصت مغتنمی برای توجه و تدبر عمیق‌تر در سیره نبی مکرم اسلام دانست، افزود: یکپارچگی و وحدت مذاهب اسلامی بالاخص شیعیان و اهل تسنن برای صیانت از موجودیت امت واحده اسلامی ضروری است.

 

  رییس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به این که  وحدت در اسلام و نظام اسلامی از جایگاه بسیار محکم و خاصی برخوردار است، عنوان کرد: وحدت و انسجام جامعه اسلامی از صدر اسلام وجود داشته است و پیامبر گرامی اسلام زمانی که وارد مدینه شدند موجب ایجاد وحدت میان مردم شدند و به همین سبب اسلام قدرت پیدا کرد و جهانی شد. 

 

وی با بیان این که وحدت عامل موفقیت ها و سربلندی اسلام است، ادامه داد: ریشه اصلی چالش ها ومشکلات جهان اسلام را باید توطئه های کشورهای آمریکا، انگلیس و اسرائیل دانست.

 

حجت الاسلام عباسی یادآورشد: اگر وحدت میان عموم مسلمانان برقرار شود هیچ مشکلی در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات