۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۹۹۲۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد؛

حمایت سازمان اوقاف از طرح های پژوهشی با موضوع وقف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از فراخوان طرح های آموزشی کاربردی تا پایان بهمن ماه 93 خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت های خود در نظر دارد از طریق راهکارهای علمی و کاربردی حول محورهای مختلف به تحقیق و پژوهش بپردازد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که واقف از آثار و برکات وقف در دنیا و اخرت بهره مند می شود، اظهار داشت: احیای فرهنگ وقف بدون مشارکت رسانه ها ممکن نیست.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر این که فریضه وقف باید در جامعه ترویج شود، افزود: فرهنگ این سنت حسنه دینی باید به یک مطالبه عمومی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام عادلی با بیان این که وقف یک احسان ماندگار است، خاطرنشان کرد: نیات واقفان با تشخیص مشکلات و نیازهای استان هدفمند شود تا بتوان از این ظرفیت ارزشمند دینی در بخش های فرهنگی، درمانی، آموزشی و دیگر بخش های مورد نیاز جامعه استفاده کرد.

 

وی، توجه به رفع نیازمندی های حاجت مندان در بخش های مختلف را در زمینه وقف بسیار مهم دانست و افزود: ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف، بزرگترین امر به معروف و مصداق نیکی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را راهی برای ترویج روحیه انسان دوستی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ترویج سنت وقف یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

 

حجت الاسلام عادلی در ادامه سخنان خود بابیان این که امسال 35 موقوفه در این استان به ثبت رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌‌شود تا پایان سال تعداد ثبت موقوفات گیلان از افزایش قابل توجهی برخوردار باشد.

 

این مسؤول به اثرات اجتماعی وقف در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: برطرف شدن کدورت‌ها، اشاعه انس و الفت، اجرای عدالت اجتماعی و حل مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر از ثمرات و آثار اجتماعی وقف است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از فراخوان طرح های آموزشی کاربردی تا پایان بهمن ماه 93 خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت های خود در نظر دارد از طریق راهکارهای علمی و کاربردی حول محورهای مختلف به تحقیق و پژوهش بپردازد.

 

حجت الاسلام عادلی افزود: با توجه به ضرورت انجام طرح و استخراج نتایج پژوهشی در کمترین زمان ممکن، از همه محققان و پژوهشگران گرامی دعوت به عمل می آید تا در این زمینه همکاری کنند.

 

وی با اشاره به این که عناوین طرح های تحقیقاتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، راه های ایجاد انگیزه در مردم جهت ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و راهکارهای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، افزود: محور های این فراخوان در حوزه اقتصادی تبیین الگوی جدید فعالیت های اقتصادی در سازمان با رویکرد اقتصاد مقاومتی، حوزه حقوقی، راهکارهای کاهش طرح پرونده های وقفی در مراجع قضایی و شبه قضایی و بررسی ضرورت ها، نیازها، تهدیدها و فرصت های پیش روی هماهنگ با اهداف استراتژیک سازمان در بازنگری و اصلاح قوانین و مقرارت اوقاف و حوزه تحقیق، بررسی استانداردهای موجود برای حسابداری و حسابرسی موقوفات و بقاع متبرکه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: علاقه مندان می توانند با مراجعه پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امورخیریه  نسبت به تهیه و تکمیل فرم پرسشنامه طرح پژوهشی تا پایان بهمن ماه امسال اقدام کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات