۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۹۳۱
نماینده ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب مطرح کرد:

بصیرت و ولایتمداری عوامل تحقق حماسه 19 دی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب (ع) گفت: دو عامل شناخت و بصرت مردم نسبت به اوضاع و رهبری را جهت انجام حرکت های انقلابی توسط مردم لازم است که امام خمین (ره) در 19 دی در کنار بصیرت و هوشیاری مردم این دو عامل را در کنار هم تشکیل دادند.
ديدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز 19 دي
حجت الاسلام سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا وجود دو عامل را جهت انجام حرکت های انقلابی توسط مردم لازم دانست و گفت: در مرحله اول مردم باید نظام و حکومت فعلی و آینده را بشناسند و در مرحله بعد وجود رهبری آگاه، اندیشمند، دلسوز، مدیر، مدبر و شجاع است که امام خمینی (ره) در کنار بصیرت و هوشیاری مردم این دو عامل را در کنار هم تشکیل دادند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: پیوند معنوی، روحانی و قلبی مردم با ولی امر، امام و مقتدای خود، مهمترین نقش را در موفقیت مردم در مقابله با رژیم پهلوی نقش اساسی ایفا کرد؛ البته زیاده طلبی و درنده خویی استکبار جهانی و قبولی نوکری استکبار جهانی توسط حکومت زمان که عبد دنیای استکبار، شهوت و طمع بودند نیز مزید بر علت بود.
 
حجت الاسلام اکبری قم را مورد توجه اولیای خدا خواند و با اشاره به احادیث و روایات اظهار داشت: آن حرکت بزرگ در قم انجام شد؛ در آخر الزمان علوم اسلامی کوچ کرده و در قم مستقر خواهد شد و همه دنیا از این علوم که اساس انسانیت را شکل می دهند منتفع خواهند شد.
 
وی با مسایل یاد شده حرکت انقلابی مردم قم را در 19 دی ماه 56 دارای موضوعیت دانست و افزود: قم همواره به عنوان نقطه آغازین حرکت های آزادی خواهانه و کمال بخش بوده و خواهد بود؛ 19 دی یکی از نقاط تاریخی انقلاب اسلامی قبل از شکل گیری بود که توسط مردم قم رقم خورد و از آن به عنوان نقطه عطفی بعد از وقایع سال 42 می توان نام برد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب (ع) حرکت مردم را با سازماندهی و هدایت های هوشمندانه امام خمینی دانست و گفت: رقم خوردن این قیام به وسیله مردم با راهنمایی های هوشمندانه امام خمینی (ره) الگو و نقشه راهی برای کل آزادی خواهان عالم شد و مستضعفان و استکبار ستیزان عالم با امید به حرکت انقلابی مسلمانان ایران در صورت بهره برداری از این نقشه راه پیروز خواهند بود.
 
حجت الاسلام اکبری با اشاره به حماسه 9 دی 88 و مقایسه آن با 19 دی 56 بیان کرد: در روز نهم دی ماه سال 88 نیز همان مردم با اراده و مصمم با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند؛ آغاز حرکت 9 دی نیز مانند دیگر حرکات الهی از قم بود که باعث شد مردم از سراسر کشور به میدان بیایند.
 
وی ادامه داد: 9 و 19 دی روزهایی بود که مردم با بصیرت و حضور خود برای بیگانگان و بیگانه پرستان تشریح کردند که نخواهند گذاشت تا انقلاب به مسیری انحرافی تمایل پیدا کند و کسانی که قصد چنین حرکاتی را داشته باشند با یأس، ناامیدی و انزجار مردم روبرو خواهند شد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب (ع) تأثیر خواص در انقلاب های دینی را مورد توجه قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی ما نیز همانند تمامی انقلاب های دینی از جانب خواص تقویت شده است؛ علما و خواص با حضور خود در عرصه های مختلف انقلاب تهدیدات و تحریکات دشمن را دیده و درک کرده اند و برای مقابله با آنها راهکارهای به موقع و عالمانه ای را ارائه داده اند.
 
حجت الاسلام اکبری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر شما بخوابید دشمن نخواهد خوابید بیان کرد: دشمن دشمن است و همیشه به دنبال فراهم کردن زمینه برای براندازی نظام اسلامی است؛ با یاری خداوند متعال مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در تمام امتحانات مانند فدائیان خلق، نفاق کردستان، هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه اخیر، هوشیارانه و با بصیرت از مال و جان و موجودیت خود گذشته و با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیمانی همیشگی داشته اند.
 
وی وظیفه خواص را هوشیاری و آموزش آن به مردم دانست و اظهار داشت: خواص هوشیار فهیم می بایست دشمن را بشناسند و ضمن اینکه دل در گروی ارزش های انقلاب دارند مردم را نسبت به خطرات پیش رو هوشیار نمایند./836/ت302/ج
ارسال نظرات