۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۹۶۰
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان:

اختلافات مذهبی دستاویز حکام مرتجع منطقه است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: علما و شخصیت‌های جهان اسلام باید امت اسلامی را آگاه کنند که عنوان کردن اختلافات مذهبی بهانه‌ای است در دست برخی از حاکمان و فرمانروایان مستبد که نمی‌توانند وحدت و راحت زندگی کردن مسلمانان را مشاهده کنند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز در افتتاحیه بیست هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تحت عنوان «امت واحده اسلامی» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک سالروز حضرت محمد(ص) پیامبر گرامی اسلام گفت: از مجمع جهانی تقریب به خاطر برپایی این کنفرانس تشکر و سپاس داریم.

 

وی با اشاره به چالش‌های جهان اسلام افزود: نخستین چالش جهان اسلام نشان دادن اختلافات سیاسی در غالب مذهب است در این زمینه باید علما و رهبران به ملت‌ها را آگاه کنند که ریشه اختلافات مسلمانان مذهبی نیست بلکه سیاسی است، بر همه ما لازم است که با این چالش به اشکال مختلف مبارزه کنیم.

 

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه عنوان کرد: علما و شخصیت‌های جهان اسلام باید امت اسلامی را آگاه کنند که عنوان کردن اختلافات مذهبی بهانه‌ای است در دست برخی از حاکمان و فرمانروایان مستبد که نمی‌توانند وحدت و راحت زندگی کردن مسلمانان را مشاهده کنند.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به مواضع این حاکمان اظهار داشت: این حاکمان به گونه‌ای وانمود می‌کنند که حامی مذهب هستند اما در حقیقت با فتنه‌انگیزی دشمن مذهب می‌باشند زیرا پرچمداران واقعی اسلام هیچ زمانی دنبال فتنه نبوده و نیستند.

 

وی با اشاره به مشکلات جهان اسلام بیان داشت: مسأله برخورد با آمریکا، اشغال فلسطین از سوی اسرائیل غاصب و تکفیری‌ها از جمله مسائل و مشکلات جهان اسلام است که طبیعی نبوده و همه ما باید درباره این موضوعات مواضع خود را نشان دهیم.

 

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اشغال افغانستان، عراق از سوی آمریکا و یا اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و اختلاف نظرهای مصر، تونس، ترکیه، عربستان، ترکیه و قطر سیاسی است زیرا این کشورها همه از یک مذهب هستند مقاومت در فلسطین هیچ ربطی به مذهب ندارد، بنابراین همه باید در مقابل تروریست با اتحاد ایستادگی کنند.

 

شیخ نعیم قاسم با بیان این‌که جریان تکفیری اصلا مذهبی نیست، گفت: امروز جهان اسلام باید چگونگی مبارزه با تروریست را طراحی کند حاکمان اسلامی باید با تاکید بر وحدت، مسلمانان را نسبت به سرکوب رهبرانی چون شیخ سلمان آگاهی بدهند تا با آن برخورد شود.

 

وی با اشاره به چگونگی آزاد سازی سرزمین‌های فلسطینی عنوان کرد: با توجه به این‌که مساله آزاد سازی فلسطین باید برای همه ما در اولویت باشد اما نمی‌توان این امر را از طریق شورای امنیت یا اجلاس‌ها برطرف کرد باید با مبارزه شرافتمندانه به کمک حزب‌الله فلسطین شتافت.

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که اسلام هیچ ارتباطی با تکفیر ندارد، اظهار داشت: امروز گروه‌های تکفیری به نام اسلام در صدد از بین بردن آن هستند برخی عنوان می‌کنند که گروه‌های تکفیری تفسیر اشتباهی از اسلام هستند در صورتی‌که آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که گروه‌های تکفیری بدعت‌گذاری می‌کنند این مسؤولیت شرعی علمای اسلام است که مردم را نسبت به حقیقت و واقعیت درباره این گروه‌ها آگاه کنند تا مردم بین آموزه‌های غلط و خشن تکفیری‌ها و اسلام رحمانی مقایسه‌ای درست انجام دهند.

 

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها می‌تواند زمینه‌ساز وحدت و یکپارچگی امت اسلامی باشد، ابراز کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که علما و شخصیت‌های جهان اسلام با توانایی‌های یکدیگر آشنا شده و در مسیر وحدت قدم بردارند.

 

شیخ نعیم قاسم در پایان با اشاره به این‌که هیچ کس حق ندارد کسی را که زبان به توحید گشوده تکفیر کند، خاطرنشان کرد: برخورد با طرح‌های آمریکا، پایبندی به منافع ملی، برخورد با قدرت‌های بزرگ، تاکید بر یکپارچگی و وحدت جوامع اسلامی، چاپ و انتشار کتاب از دیگر برنامه‌های ما در راستای وحدت جوامع اسلامی است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات