۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۹۶۵
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

وحدت سرمنشأ پیروزی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قرآن کریم بزرگ ترین وجه اشتراک بین مسلمانان است، وجود اشتراکات زیاد در مذاهب اسلامی وجه تمایز اصلی دین اسلام با سایر ادیان الهی است.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام نوری زاده، معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در ششمین همایش سراسری منادیان وحدت که در مجتمع نور شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال بر انسان‌ها منت نهاد و پیامبر اسلام(ص) را مبعوث فرمود تا قلب‌ها را به سمت توحید و وحدت هدایت کند و همه انسان‌ها را از شرک به سمت عزت اسلامی و دین سوق دهد.


وی در ادامه بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) متعلق به تمام انسان‌ها است و رسالتش عمومی و برای تمام بشریت است، مسلمانان باید سیره پیامبر(ص) را به عنوان خط مشی در زندگی خود قرار دهند تا بدین گونه بتوانند سعادت دنیا و آخرت را به دست آورند.


حجت الاسلام نوری زاده گفت: وحدت سرمنشأ پیروزی مسلمانان در مقابل استکبار و دشمنان اسلام است، در طول تاریخ هر زمان که وحدت و انسجام بین مسلمانان حاکم بوده مردم مسلمان پیروز میدان بوده‌اند.


وی تصریح کرد: دین مبین اسلام وسیله ای برای ارتقای روحی و معنوی انسان ها است، توحید، معاد و نبوت مهمترین اصول در دین اسلام است که در تمامی مذاهب مشترک است و قرآن کریم بزرگ ترین وجه اشتراک بین مسلمانان است، وجود اشتراکات زیاد در مذاهب اسلامی وجه تمایز اصلی دین اسلام با سایر ادیان الهی است.


وی با اشاره به اینکه اکنون ایران و سایر کشور های منطقه  در برهه حساسی به سر می‌برند، افزود: در شرایط کنونی دشمن همه جانبه بر اعتقادات و ممالک اسلامی نگاه خیانت‌آمیز دارد، مسلمانان باید در این مسیر بر روی نقاط اشتراکات خود پافشاری کرده و اجازه نفوذ را به دشمن ندهند، در این راستا باید به سیره و سلوک پیامبر گرامی اسلام(ص) تأسی کرده و ندای وحدت سر دهند.


معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ما مسیر اهل سنت را از سلفیت و وهابیت جدا می دانیم، سلفیت و وهابیت قصد تفرقه افکنی میان مسلمان ها را دارند و ما مسلمان ها باید با همدلی  و عمل به فرامین الهی مشکلات و تفرقه ها را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: یکی از راه های نفوذ دشمنان وجود اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است ما باید با آگاهی و بصیرت از اختلافات دوری کنیم و راه را برای عملی کردن توطئه های دشمنان باز نکرده و بهانه به دست دشمن ندهیم.

 

در این همایش از کتاب منادیان وحدت رونمایی و همچنین دعای وحدت اسلامی قرائت شد و در پایان از برگزیدگان این همایش تقدیر به عمل آمد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات