۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۳۹۹۷۱

فعالیت یک هزار و 500 کانون فرهنگی هنری خواهران در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر یک هزار و 500 کانون فرهنگی هنری خواهران در این استان مشغول به فعالیت است، گفت: گردهمایی مسؤولان واحد خواهران با حضور مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود.
مسجد و کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: گردهمایی مسؤولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد فردا پنج شنبه 18 دی ماه در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

  

وی با بیان این که در حال حاضر یک هزار و 500 کانون فرهنگی هنری خواهران در خراسان رضوی مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: این گردهمایی با حضور عفت شریعتی، مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسؤول بانوان ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود.

 

 عبداللهی با بیان این که هدف از برگزاری این گردهمایی برنامه ریزی درباره برنامه های واحد خواهران کانون های مساجد است، افزود: این برنامه ها شامل برنامه های فرهنگی، آموزشی، قرآنی و نشست های ویژه بانوان است.

 

فعالیت1200 کتابخانه در کانون های مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به دیگر برنامه های کانون های مساجد گفت: در حال حاضر 1200 کتابخانه در کانون های مساجد مشغول به فعالیت هستند که مجوزهای کتابخانه به صورت جداگانه صادر می شود و شرایط و ضوابطی دارد که سال گذشته 110 کتابخانه مجوز فعالیت گرفت و امسال نیز خراسان رضوی سهمیه مجوز برای 78 کتابخانه را دارد.

 

وی درادامه از اهدای تجهیزات و کتاب در هفته کتاب با اعتبار بیست میلیونی تومانی خبر داد و اظهار کرد: نحوه حمایت از کانون ها به سه طریق صورت می گیرد که سرانه هر کانون در سال 500 هزار تومان می باشد و نوع دیگر حمایت ها مشارکتی است که به صورت مشارکت دبیرخانه مساجد و کانون ها به صورت 50 درصد انجام می شود و نوع دیگر حمایت ها اقلام تجهیزاتی است که این حمایت ها اهدایی و تجهیزاتی است که شامل اقلام کتابخانه ای قفسه، میز و صندلی است.

 

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درادامه درباره مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی « مدهامتان» گفت: با توجه به این که این جشنواره در مرحله شهرستانی در هشت منطقه برگزار شد، در هر رشته پنج نفر معرفی شدند.

 

وی با بیان این که 500 نفر در این جشنواره  شرکت کرده اند که این تعداد با توجه به اعضای کانون ها صورت گرفته است، یادآور شد: هر کانون پنج نفرشرکت کننده در رشته های مختلف قرآنی این جشنواره معرفی کرد که در کانون های بالای صد نفر این تعداد به هفت نفر و در کانون های بالای 200 نفر این تعداد به ده نفر رسید.

 

عبداللهی با بیان این که مرحله استانی این جشنواره با معرفی برگزیدگان برگزار شد، گفت:  اختتامیه مرحله کشوری جشنواره قرآنی «مدهامتان» بهمن ماه با حضور برگزیدگان استانی در خوزستان برگزار می شود./934/ت302/ب5

ارسال نظرات