۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۹۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد؛

ارسال بیش از 600 اثر به دبیرخانه جشنواره منادیان وحدت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای اعلام فراخوان این جشنواره 623 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد آثار 376 اثر مربوط به آثار ادبی، 182 اثر در بخش نقاشی، 53 اثر شامل آثار دستی و 12 اثر در حوزه فضای مجازی است.
حجت‌الاسلام صفي ياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام صفی یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، روز گذشته در مراسم اختتامیه ششمین همایش سراسری منادیان وحدت که در شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: در راستای اعلام فراخوان این جشنواره 623 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد آثار 376 اثر مربوط به آثار ادبی، 182 اثر در بخش نقاشی، 53 اثر شامل آثار دستی و 12 اثر در حوزه فضای مجازی است.


وی در ادامه گفت: این جشنواره در سه بخش آفرینش های ادبی، هنرهای تجسمی و فضای مجازی پذیرای جمع آوری آثار شرکت کنندگان سراسر کشور بود و از هر بخش سه اثر به عنوان آثار برتر پذیرفته شد و امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: در بخش آفرینش های ادبی رشته های شعر، داستان کوتاه، داستانک و قطعه ادبی، در بخش هنرهای تجسمی رشته های نقاشی، کاریکاتور، نقاشی خط، طراحی، پوستر، تایپ و گرافی، لوگوتایپ، عکس، نمادهای حجمی و خوشنویسی و در بخش مجازی نیز رشته وبلاگ نویسی مدنظر دبیرخانه همایش قرار گرفت.


حجت الاسلام صفی یاری خاطر نشان کرد: سلسله همایش‌های منادیان وحدت از سال 88 در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد استقبال و حضور گسترده‌تر عموم مردم در این همایش‌ باشیم.

 

وی بیان کرد: علاوه بر برگزاری این همایش، برنامه های دیگری شامل سلسله جشن های نبوی در ادارات تابعه، اعزام 218 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، برگزاری جشن های مولودی خوانی و دف نوازی، رونمایی از کتاب و افتتاح مجتمع فرهنگی نور مریوان در هفته وحدت توسط این سازمان در استان انجام می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای برگزاری این جشنواره امسال حوزه هنری و شهرداری سنندج با اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان همکاری داشتند و شاهد استقبال گسترده شرکت کنندگان و هنرمندان سراسر کشور بودیم.

 

لازم به ذکر است، علاوه بر مهمانان داخلی آقایان سالم سعید اراجعی از کشور تانزانیا، حاجی علی احمد از کشور موریتانی و درامی ابوالحسن از کشور ساحل عاج هم به عنوان سخنران در این همایش شرکت کردند.


در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌کنندگان جشنواره سفیر مهربانی برپا شده و تمامی آثار شرکت کنندگان جشنواره در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.


ششمین همایش منادیان وحدت با عنوان جشنواره فرهنگی هنری سفیر مهربانی و با موضوع وحدت و انسجام اسلامی در استان کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات