۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۹۸۱

سیره پیامبر الگوی عملی مسلمانان است/ ظلم و کودک کشی از اصول اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم آشنایی با سیره و روش پیامبر(ص) به عنوان رحمت للعالمین گفت: دنیا بداند عده ‌ای که به ظاهر علم دین و لااله‌الاالله و محمدرسول‌الله(ص) را برافراشته‌اند، در حق زنان و کودکان بی‌گناه ظلم می کنند، از اسلام بی خبرند.
نماينده ولي فقيه در جمع کارکنان علوم پزشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در نشست نگرشی بر سنت نبوی در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ضمن اشاره به تاثیر الگوی درست داشتن در روند زندگی افراد، اظهار داشت: خداوند منان در آیه «لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَ‌سُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْ‌جُو اللَّـهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ‌ وَذَکَرَ‌ اللَّـهَ کَثِیرً‌ا ﴿الأحزاب: ٢١﴾ پیامبرخاتم(ص) را الگو وسرمشق معرفی فرموده‌اند و اگر بخواهیم دستورات انبیا و اولیای الهی را به صورت مجسم ببینیم، آن را در وجود پیامبر اکرم(ص) می‌یابیم.

 

وی افزود: از یکی از همسران پیامبر(ص) درباره اخلاق ایشان سؤال می‌کنند و وی باسخ می‌دهد که خلق پیامبر(ص) قرآن است، یعنی اگر ما قرآن را مجسم و مجسد کنیم و به تصویر کشیم مصداق کامل آن وجود نازنین رسول خاتم(ص) است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به آیاتی از سوره نجم « وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى» ادامه داد: خداوند به ما اطمینان داده‌اند که هر حرفی را که پیامبر اسلام(ص) بیان می‌‌فرمایند از روی هوا و هوس نیست بلکه بر طبق وحی الهی است.

 

امام جمعه ارومیه تمام منش پیامبر خاتم(ص) را الگویی عملی برای همه مسلمانان خواند و تصریح کرد: چون همه روش و منش و گفتار پیامبر اسلام برای ما حجت است و در مباحث فقهی نیز گفته‌اند که سنت عبارت از فعل، قول و تقریر معصوم(ع) است برای ما در کشف احکام و مسایل دینی حجت است.

 

وی افزود: منظور این است که اگر معصوم که حضرت محمد(ص) در راس ایشان است، سخنی را بیان فرمایند و یا اینکه کاری را انجام دهند و یا اینکه در برابر عمل فردی سکوت فرموده و کار آن شخص را تایید فرموده‌اند، همه آن‌ها برای ما حجت است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی لزوم دقت و مطالعه در روش زندگی رسول الله(ص) را امری ضروری عنوان و اضافه کرد: چون تمام روش و منش و سکنات رسول ختمی مرتبت برای ما حجت است باید با زندگی آن حضرت آشنا شویم تا به سنت پیامبر بزرگوار اسلام پی ببریم.

 

وی با اشاره به روایتی از بحارالانوار ادامه داد: مرحوم مجلسی در جلد 16 صفحه 226 آورده‌اند که پیامبر اکرم(ص) حکیم ترین مردم درهنگام حکم کردن، بردبارترین آن‌ها به وقت سختی‌ها، شجاع‌ترین فرد، عادلترین و عطوف‌ترین مردم بود به حدی که دست ایشان به هیچ نامحرمی نخورده است و نیز اینکه ایشان سخی‌ترین مردم بود و جز قوت خود که از نان جو و خرما بود ذخیره نمی‌فرمودند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین با اشاره به جنایاتی که در عصر حاضر درجوامع اسلامی به اسم اسلام صورت می‌گیرد، افزود: امروز ما شاهد این هستیم که عده‌ای به ظاهر علم دین و لااله‌الاالله و محمدرسول‌الله(ص) را برافراشته‌اند، اما چه ظلم‌ها و جنایاتی که در حق زنان و کودکان بی‌گناه نمی‌کنند؟

 

وی با اشاره به رحمت بودن رسول خاتم برای همه عالمیان، اظهار کرد: ظرایف اخلاقی رسول خدا(ص) از حد شمار خارج است، اما آنچه که در اینجا مطرح است مهربانی ایشان با خلق خدا است، ایشان اگر کسی دعوت به میهمانی‌شان می‌کردند پاسخ مثبت می‌دادند اما با این شرط که کسی از اهل خانه بخاطر حضور ایشان آزرده نشود و نیز با آنچه دارند پذیرایی کنند و خود را به مشقت نیاندازند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر کسانی که ادعا می‌کنند مسلمانان و بخاطر دین خدا قیام کرده‌اند، با مطالعه نوع رفتار پیامبر(ص) با خلق خدا در آنچه که می‌کنند تجدید نظر کنند./936/پ202/ب6

ارسال نظرات